Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKarpuz, Orhan
dc.contributor.authorTuran, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:25Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vVNzTGHHhjH-u3WMToxQ-oJWYZzG6AlLCPfFDousJjBMdjF0WtY1T1xcKX9o9h_P
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2220
dc.descriptionYÖK Tez No: 330517en_US
dc.description.abstractAsfalt kaplamalar; artan trafik hacimleri, artan kamyon trafiği, daha yüksek lastik basınçları, gelişen rafineri teknolojisine bağlı bağlayıcının azalan yapıştırma kabiliyeti nedenleriyle daha büyük gerilmelere maruz durumdadırlar. Asfalt kaplamalarda, en önemli ve yaygın bozucu gerilmelerden birisi kalıcı deformasyon problemi olup, tekrarlı yükleme altında, kaplama yapısının her bir tabakasında oluşan kalıcı deformasyonların yığışımı şeklinde oluşmaktadır. Tekerlek izi oluşumu (kalıcı deformasyon), yorulma ve düşük sıcaklık çatlakları gibi bozulmalar ile suya karşı duyarlılığa sebep olmaktadır. Kaplamanın öngörülen servis ve konfor düzeyinin sağlanması da büyük ölçüde sıcak karışımlarda kullanılan bitümlü bağlayıcının özelliklerine bağlıdır. Bu açıdan bakıldığında, kaplamayı oluşturan malzemelerden biri olan bitümün modifiye edilmesi ve sönmüş kireç katkılı karışımların kullanılması yolun performansını arttırmak için en sık kullanılan yöntemler haline gelmiştir.Çalışmada, katkısız (geleneksel), %2 sönmüş kireç, %4 sönmüş kireç, %2 sönmüş kireç +%5 SBS ve %4 sönmüş kireç +%5 SBS katkılı sıcak asfalt modifiye karışımlar hazırlanmıştır. Hem 100 mm hem de 150 mm çaplı briketler hazırlanarak. marshall tasarım yöntemi ile optimum bitüm içeriği belirlenmiştir. Yoğun gradasyon seçilmiş ve 75 darbeli sıkıştırma kullanılmıştır. Karışımların mekanik özellikleri Marshall stabilitesi testi yapılarak belirlenmiştir. Deney sonuçları üzerine değerlendirmeler Marshall oranı (MQ) yaklaşımı ile yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractAsphalt coatings; increasing traffic volumes, increased truck traffic, higher tire pressures, reasons decreasing bonding capability of developing a connector connected to the refinery technology, are exposed to greater stress. In asphalt pavements; most important and one of the widespread disturbing stresses is permanent deformation problem. Under cyclic loading, coating, structure each consisting of a layer composed of permanent deformations in the form of aggregation.Service life causing deformations such as rutting (permanent deformation), fatigue and low temperature cracking and water susceptibility. Providing the envisaged service life and comfort level of pavement depends to a large extent on the properties of bituminous binder used in hot mixtures. From this point of view, modification of bitumen has become one of the methods frequently used in increasing performance of the road.In this study; pure (traditional), 2% hydrated lime, 4% hydrated lime, 2% hydrated lime+5% SBS and 4% hydrated lime+5% SBS modified mixtures were prepared. Optimum bitumen content with Marshall design method is determined and both 100 mm and 150 mm diameter briquettes were prepared. Intensively gradation is selected, and 75-pulse compression is used. Mechanical characteristics of mixtures were evaluated with Marshall stability. It is evaluated with Marshall quotient (MQ) approach.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğien_US
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.subjectAsfalten_US
dc.subjectAsphalten_US
dc.subjectAsfalt betonuen_US
dc.subjectAsphalt concreteen_US
dc.subjectAsfalt karışımlarıen_US
dc.subjectAsphalt mixtureen_US
dc.subjectAsfalt çimentosuen_US
dc.subjectAsphalt cementen_US
dc.titleSBS ve sönmüş kireç katkılı sıcak asfalt karışımlarda tekerlek izi direncinin marshall oranı yaklaşımı ile değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of the resistance of rutting with marshall approach rate in SBS and hydrated lime added hot asphalt mixturesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorTuran, Mehmet Ali
dc.identifier.endpage99en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster