SBS ve sönmüş kireç katkılı sıcak asfalt karışımlarda tekerlek izi direncinin marshall oranı yaklaşımı ile değerlendirilmesi
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2012Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Asfalt kaplamalar; artan trafik hacimleri, artan kamyon trafiği, daha yüksek lastik basınçları, gelişen rafineri teknolojisine bağlı bağlayıcının azalan yapıştırma kabiliyeti nedenleriyle daha büyük gerilmelere maruz durumdadırlar. Asfalt kaplamalarda, en önemli ve yaygın bozucu gerilmelerden birisi kalıcı deformasyon problemi olup, tekrarlı yükleme altında, kaplama yapısının her bir tabakasında oluşan kalıcı deformasyonların yığışımı şeklinde oluşmaktadır. Tekerlek izi oluşumu (kalıcı deformasyon), yorulma ve düşük sıcaklık çatlakları gibi bozulmalar ile suya karşı duyarlılığa sebep olmaktadır. Kaplamanın öngörülen servis ve konfor düzeyinin sağlanması da büyük ölçüde sıcak karışımlarda kullanılan bitümlü bağlayıcının özelliklerine bağlıdır. Bu açıdan bakıldığında, kaplamayı oluşturan malzemelerden biri olan bitümün modifiye edilmesi ve sönmüş kireç katkılı karışımların kullanılması yolun performansını arttırmak için en sık kullanılan yöntemler haline gelmiştir.Çalışmada, katkısız (geleneksel), %2 sönmüş kireç, %4 sönmüş kireç, %2 sönmüş kireç +%5 SBS ve %4 sönmüş kireç +%5 SBS katkılı sıcak asfalt modifiye karışımlar hazırlanmıştır. Hem 100 mm hem de 150 mm çaplı briketler hazırlanarak. marshall tasarım yöntemi ile optimum bitüm içeriği belirlenmiştir. Yoğun gradasyon seçilmiş ve 75 darbeli sıkıştırma kullanılmıştır. Karışımların mekanik özellikleri Marshall stabilitesi testi yapılarak belirlenmiştir. Deney sonuçları üzerine değerlendirmeler Marshall oranı (MQ) yaklaşımı ile yapılmıştır. Asphalt coatings; increasing traffic volumes, increased truck traffic, higher tire pressures, reasons decreasing bonding capability of developing a connector connected to the refinery technology, are exposed to greater stress. In asphalt pavements; most important and one of the widespread disturbing stresses is permanent deformation problem. Under cyclic loading, coating, structure each consisting of a layer composed of permanent deformations in the form of aggregation.Service life causing deformations such as rutting (permanent deformation), fatigue and low temperature cracking and water susceptibility. Providing the envisaged service life and comfort level of pavement depends to a large extent on the properties of bituminous binder used in hot mixtures. From this point of view, modification of bitumen has become one of the methods frequently used in increasing performance of the road.In this study; pure (traditional), 2% hydrated lime, 4% hydrated lime, 2% hydrated lime+5% SBS and 4% hydrated lime+5% SBS modified mixtures were prepared. Optimum bitumen content with Marshall design method is determined and both 100 mm and 150 mm diameter briquettes were prepared. Intensively gradation is selected, and 75-pulse compression is used. Mechanical characteristics of mixtures were evaluated with Marshall stability. It is evaluated with Marshall quotient (MQ) approach.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vVNzTGHHhjH-u3WMToxQ-oJWYZzG6AlLCPfFDousJjBMdjF0WtY1T1xcKX9o9h_Phttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2220
Collections
- Tez Koleksiyonu [611]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Farklı darbe sayıları ile hazırlanan sıcak asfalt karışımlarda marshall oranının belirlenmesi ve regresyon analizi yöntemi ile belirlenen sonuçların değerlendirilmesi
Konak, Semih Dinçer (Gümüşhane Üniversitesi, 2012)Marshall stabilitesinin, Marshall akmasına oranı Marshall Oranı (MQ) olarak adlandırılmaktadır. Bu oran asfalt betonunun deformasyona karşı direncinin ve rijitliğinin bir göstergesidir. Marshall Oranı değeri modifiye karışım ... -
Asfalt karışımlarda Marshall yaklaşımı ile tekerlek izi değerlendirmesi
Karslı, Mustafa (Gümüşhane Üniversitesi, 2011)Asfalt kaplamaların, bozucu gerilmelerinden başlıcası kalıcı deformasyon olup, ?tekerlek izi? problemi olarak anılmaktadır. Tekerlek izi; sünme, arazi tekerlek izi testleri gibi yöntemlerle araştırılmaktadır. Bununla ... -
Plent-miks temel tabakası yapımında kazınmış asfalt kaplama (RAP) malzemesi kullanımı ve ekonomik analizi
Bu çalışmanın amacı, Karayolu Teknik Şartnamesi (KTŞ) kriterlerine göre tasarımı yapılacak olan bir plent-miks temel (PMT) tabakası için kullanılabilir kazınmış asfalt kaplama (RAP) malzemesi oranlarına bağlı olarak elde ...