Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Fetullah
dc.date.accessioned2019-12-30T17:03:37Z
dc.date.available2019-12-30T17:03:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-605-4838-20-2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1987
dc.description.abstractMarka; fıkıh için yeni bir olgudur. Bununla birlikte onu fıkhî açıdan ele almak ve onunla ilgili hükümleri tespit etmek mümkün hatta gereklidir. Zira fıkıh ilmi, yükümlülerin hayatlarını yönlendiren, fiillerinin hükmünü tespit eden bir ilimdir. Marka meselesini fıkhî açıdan iki yönü itibariyle incelemek uygun görünmektedir. Birincisi markanın manevî haklardan olması, ikincisi ise marka değerinin fiyata yansıtılmasıdır. Bu iki yönün, marka kavramının kullanımına da uygunluk arz ettiği söylenebilir. Birincisi “bir kişi ya da bir grup üreticinin ya da satıcının mal ve hizmetlerini tanıtmaya, rakiplerinden ayırt etmeye ve farklılaştırmaya hizmet eden isim, logo, kavram, sözcük, simge, tasarım, resim ve bütün bunların bileşkesi olan somut ve soyut bir kavram” şeklinde tanımlanan hukuki yönüdür. Diğeri ise gerek kalite, gerekse dürüst bir çalışma ve iş hacmi sembolü olarak marka hakkına sahip kişi veya kişileri tanıtan bazı soyut anlamlar yüklenen, müşterilerine maddi menfaatin ötesinde bir şeyler vadeden işaretler anlamında kullanılan ve daha çok “pazarlama” alanıyla ilgili olan boyutudur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.relation.ispartofseries;4796795
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleMarkanın Fıkhî Hükümlerien_US
dc.typepresentationen_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentFakülteler, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYılmaz, Fetullah


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster