Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorERTUĞRUL, MURAT HAN
dc.contributor.authorKAHYAOĞLU, NURAY
dc.contributor.authorGÜVENDİ, ENGİN
dc.contributor.authorKOMUT, OSMAN
dc.date.accessioned2019-12-19T13:14:59Z
dc.date.available2019-12-19T13:14:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKapsam:Uluslararası İndeks türü:Tam metin bildirien_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/1835
dc.description.abstractGünümüz ormancılığını, orman kaynaklarının sadece odun hammaddesi odaklı yönetiminin yanı sıra odun dışı orman ürünlerinin de önemli bir yer kapladığı bir yönetim anlayışı benimsemektedir. Bu nedenle odun dışı orman ürünlerinin envanterinin yapılması, satış ve pazarlaması gibi konular önemli bir yer kaplamaktadır. Bu çalışmada, Türkiye ormanlarında yayılış gösteren bazı önemli odun dışı orman ürünlerinden 1988-2017 yılları arasında ne kadar ürün elde edildiği, bu ürünlerin tarife bedelleri, tevzi masrafları ve piyasadaki satış fiyatlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma gerçekleştirilirken odun dışı orman ürünleri envanteri, tarife bedelleri, tevzi masraflar, satış masrafları OGM’nin yayınlamış olduğu tebliğ ve ormancılık istatistikleri yardımıyla tespit edilmiştir. Ayrıca üretimi sağlanan bu ürünlerin piyasadaki satış fiyatları, internet yardımıyla yapılan Pazar araştırması neticesinde ortaya konulmuştur. Çalışma sonucunda OGM’nin ürün çeşitliliğini 2000’li yılların başından itibaren genişlettiği belirlenmiştir. Fidan, meyve, tohum, yaprak, çiçek, çiçek soğanı, kök, kök odunu, yağ, reçine, mantar, çalı, dal, sürgün ve kozalak gibi ürünlerin üretimini gerçekleştirdiği saptanmıştır. Bu ürünleri adet, kilogram, ster ve ton olarak sınıflandıran OGM’nin 1988-2017 yılları arasında, adet olarak en fazla ceviz fidanı üretimi, kilogram olarak en fazla çalı üretimi, ster olarak en fazla işlenmemiş yapraklı çubuk ve ton olarak en fazla işlenmemiş defne yaprağı üretimi yaptığı belirlenmiştir. Ayrıca yapılan Pazar araştırması neticesinde OGM’nin belirlemiş olduğu tarife bedelleri ile piyasada satış bedelleri arasında önemli bir fark olduğu tespit edilmiştir. Bu durumun temel sebebinin üretim sahalarının pazara uzak olması, ambalajlama maliyetleri, elde edilen ürünün görmüş olduğu işlemler ve ürünün pazara gelene kadar değiştirmiş olduğu aracı sayısının fazlalığı gibi nedenlerden kaynaklandığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUMYOS 2019en_US
dc.rightsAttribution 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectOdun Dışı Orman Ürünlerien_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectTevzi Giderien_US
dc.subjectSatış Fiyatıen_US
dc.titleTürkiye’deki Bazı Önemli Odun Dışı Orman Ürünlerinin Tespiti ve Satış Fiyatları Üzerine Etkili Olan Faktörleren_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Yayınen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.authorid0000-0002-2401-1260en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution 3.0 United States
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution 3.0 United States