ORGANİK TARIM ÜRÜNLERİNİN PAZARLANMASINDA E-TİCARET
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2011-12-08Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
1990’lı yılardan itibaren sadece gelişmiş ülkelerde değil gelişmekte olan ülkelerde de tüketicilerin sağlıklı gıda tüketimi ve çevreyi koruma konusunda duyarlıklarının giderek artması organik tarımın giderek yaygınlaşmasına neden olmuştur. Tüketicilerin organik ürün talebinin artışına paralel olarak dünya ticaret hacmi de hızla büyümektedir. Dünya ticaretindeki hızlı gelişmeler karsısında firmaların pazarda rol oynayabilmeleri için pazarlama sistem ve stratejilerini gözden geçirmeleri gerekmektedir. Bilgi ve iletişim sektörünün hızla gelişmesi ve artan küresel rekabet karşısında organik ürün pazarına yönelik ürün sunan firmaların, uluslararası kuruluşların ve perakendecilerin değişen pazarlama stratejileri karşısında ayakta kalabilmeleri zorlaşmaktadır. Uluslararası platformda ticarette söz sahibi olabilmek için organik ürünlerin pazarlanmasında geleneksel yöntemlerin dışına çıkılarak e-pazarlama ve e-ticarete yönelik pazarlama stratejilerine geçilmesi gerekmektedir.