Kurum Yazarı "Yıldız, Salih" İşletme Bölümü Koleksiyonu İçin Listeleme
-
Ağızdan ağıza iletişimde müşteri tatmini ve müşteri sadakati ile mağaza imajı boyutları: Ordu ilinde bir uygulama
Yıldız, Salih; Tehci, Ali (2014)Bu çalışmanın amacı, mağaza imajı boyutlarının müşteri tatmini ve müşteri sadakati üzerindeki etkileri ile müşteri tatmini ve müşteri sadakatinin ağızdan ağıza iletişime etkilerinin araştırılmasının yanında tüketicilerin ... -
Effective Marketing in Contemporary Globalism
Chiristiansen, Bryan; Yıldız, Salih; Yıldız, Emel (IGI Global, 2014-06)The 21st century has brought about many changes in the economic realm due to acceleration of globalization. The competitive landscape in numerous areas must always be reinvented to account for these changes, therefore ... -
Factors Affecting Electronic Service Brand Equity
Yıldız, Salih; Kurtuldu, Hüseyin Sabri (IGI Global, 2013-11)The purpose of this study is to determine the factors affecting electronic service brand equity and to investigate consumers’ perceptions of the electronic service brands they prefer. Additionally, the study, based on the ... -
Islamic marketing as a new marketing trend: an application for determining consumers’ Islamic bank selection criteria
Yıldız, Salih; Yıldız, Emel; Topal, Mehmet Hanefi ("Business Perspectives" Banks and Bank Systems International Research Journal, 2014)In recent years, Islamic banks have been preferred more and more by consumers. The purpose of this study is to determine consumer attitudes towards Islamic banks and to examine the criteria which affect consumers’ bank ... -
İlişki Odaklı Pazarlama Bileşenlerinin Tüketici Sadakati Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama
Kurtuldu, Hüseyin Sabri; Çilingir, Zuhal; Yıldız, Salih (13. Pazarlama Kongresi Nevşehir Üniv. İİBF, 2008-10-25)[Abstract Not Available] -
The measurement of distributor performance with a multi-criteria decision making method
Yıldız, Salih; Yıldız, Emel ("Business Perspectives" Innovative Marketing International Research Journal, 2013)Performance measurement is gained importance by academicians and businesses. By measuring performance businesses can see what they achieve, quantify their effectiveness, identify opportunities for improvement and compare ... -
Transcultural Marketing for Incremental and Radical Innovation
Chiristiansen, Bryan; Yıldız, Salih; Yıldız, Emel (IGI Global, 2013-11)As technology continues to drive innovation and impact societies across multiple national boundaries and cultures, new approaches towards marketing products must be created and implemented to be successful in an era of ... -
Tüketicilerin Marka Tercihlerinde Etkili Olan Faktörler le Marka maj ’n n Marka De eri Üzerindeki Etkileri: Trabzon Örne i
Keskin, H. Dilara; Yıldız, Salih (Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010-08)Bu çal mada, tüketicilerin sat nalma davran lar nda etkili olan faktörlerin marka de eri bile enleri üzerindeki etkilerinin ve bu bile enler ile marka imaj n n marka de eri üzerindeki etkileri ve bu etkilerin yönlerinin ...