Başlık için İşletme Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 66, listelenen: 40-59
-
Para Sevgisinin Vergi Ahlakı Üstündeki Etkisi
(Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 2009)Amaç: Bu araştırmanın amacı para sevgisinin vergi ahlakı üzerindeki etkisini belirlemektir. Metodoloji/Yaklaşım: Para sevgisinin vergi ahlakı üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla Giresun ilinde faaliyet gösteren ... -
PARTICIPATION BANKS’ CONTRIBUTION TO THE ECONOMY: THE CASE OF TURKEY
(2014-08-01)Participation Banking growing with a rising trend in the world, has become a major role in financial market. Participation banks aim to survive with the least damage by marketing derivative products rather than taking ... -
The relationship between banks' credit quality, credit growth and social capital: evidence from Turkish banking sector
(ROUTLEDGE JOURNALS, 2022)The aim of this study is to empirically examine the relationship between credit growth, credit quality and social capital of all commercial banks operating in Turkey for a period of twelve years between 2007 and 2018 on ... -
SATIŞ NOKTASI TUTUNDURMA ARAÇLARININ TÜKETİCİLERİN KOLAYDA MAL SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(ELEKTRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, 2008)Çalışmanın amacı, indirim kuponu, fiyat indirimi, örnek numune, bir alana bir bedava uygulamaları ve tanzim teşhir uygulamaları şeklindeki satış noktası tutundurma araçlarının Doğu Karadeniz Bölgesindeki tüketicilerin ... -
Scrutinizing blockchain applicability in sustainable supply chains through an integrated fuzzy multi-criteria decision making framework
(Elsevier, 2022)Sustainability has become increasingly important over the last three decades and has proven to be a key enabler for constructing resilient supply chains. Customers who want their products to be authenticated for sustainability ... -
Scrutinizing blockchain applicability in sustainable supply chains through an integrated fuzzy multi-criteria decision making framework
(ELSEVIER, 2022)Sustainability has become increasingly important over the last three decades and has proven to be a key enabler for constructing resilient supply chains. Customers who want their products to be authenticated for sustainability ... -
Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin Yaşam Değeri Yönelimlerini Oluşturan Faktörlerin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
(TÜRMOB, 2006-10)Bu çalışmanın amacı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin yaşam değeri yönelimlerini tespit etmektir. Çalışma kuramsal olarak, Schwartz 1992 tarafından ortaya koyulan ve temel olarak 10 yaşam değerinden oluşandeğerler ... -
Serbest Muhasebeci ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin İş Tatmini Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Orta ve Doğu Karadeniz Bölgeleri Örneği
(TÜRMOB, 2007-09)Bu çalışmanın amacı Serbest Muhasebeci ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin iş tatmini düzeylerini belirlemektir. Çalışmanın amacını gerçekleştirmek için Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve YeminliMali Müşavirler ... -
Social Capital Measurement in Turkiye: Creating an Index by Province
(ISTANBUL UNIV, 2022)The aim of the study is to create a social capital index on the basis of 81 provinces covering the years between 2007-2018 in Turkiye. While creating the social capital index, the method of creating the social capital index ... -
A Structural Equation Model Test of Patient Satisfaction in the Health Service Organizations in Trabzon City
(2012)Bu çalışmada, sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyeti konusu çerçevesinde, Trabzon ilindeki sağlık kuruluşlarında hasta memnuniyetine etki ettiği düşünülen faktörler incelenmiş olup, konuyla ilgili tasarlanan hipotezler bir ... -
A Study on The Recycling Practices and The Reasons of The Increase in Domestic Wastes in Turkey
(International Journal of Social and Economic Sciences, 2014)Abstract Recycling is the re-processing activity in which wastes with different characteristics are regained in the economy. Waste management includes the collecting, transportation, recycling, destroying, or storing of ... -
Sürdürülebilir Tüketimin Sağlanmasında Üretici Etkinliğinin Arttırılması: Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu Yaklaşımı
(Gümüşhane Üniversitesi, 2013-10)[Abstract Not Available] -
TEKNOLOJİ, ÖRGÜT YAPISI VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2009)Bu çalışmanın amacı, teknoloji ve örgüt yapısı arasındaki ilişkilerin örgüt performansını etkileyip etkilemediğinin araştırılmasıdır. Araştırma verileri İstanbul ilinde faaliyet göstermekte olan büyük ölçekli işletmelerin ... -
Toplam Kalite Yönetimi
(Seçkin Yayıncılık, 2013)Giriş Dünyamızda son yüz yılda meydana gelen hızlı değişiklik-lerle birlikte, kalite anlayışı ve kaliteye bakış açısında önemli değişmeler olmuştur. Şüphesiz günümüzde kalite, kullanım, uygunluk ve ilişki gibi geniş bir ... -
Transcultural Marketing for Incremental and Radical Innovation
(IGI Global, 2013-11)As technology continues to drive innovation and impact societies across multiple national boundaries and cultures, new approaches towards marketing products must be created and implemented to be successful in an era of ... -
Truth Telling Activity: A Practice beyond the Norms
(Global Journal of Management and Business Research, 2014)The f ocus o f t his s tudy i s t he e thical c onduct o f B razilian a ccountants, b ased o n t he Foucault (2001b) approach concerning the practice of Parrhesia. It is aimed to find out how characteristics of truth-telling ... -
Tüketicilerin Marka Tercihlerinde Etkili Olan Faktörler le Marka maj ’n n Marka De eri Üzerindeki Etkileri: Trabzon Örne i
(Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010-08)Bu çal mada, tüketicilerin sat nalma davran lar nda etkili olan faktörlerin marka de eri bile enleri üzerindeki etkilerinin ve bu bile enler ile marka imaj n n marka de eri üzerindeki etkileri ve bu etkilerin yönlerinin ... -
Tüketicilerin ürünlere olan ilgileniminin marka sadakati üzerindeki etkisi: Sembolik nitelikteki bir ürün grubu için İstanbul ili pilot çalışması
(2010)Çalışmanın amacı, Tüketici İlgilenimi Profili Ölçeğinin Türkiye’de faktör yapısını sembolik nitelikteki bir ürün grubu için inceleyerek, ürün ilgileniminin marka sadakati üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ölçeğin yapı ...