Yabancılara Yönelik Arapça Öğretiminde Uygulanan ve Planlanan Seçmeli Yöntem (Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örnekliğinde Sözlü Dersler)
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Yabancılara yönelik dil eğitiminde hocanın başarısı kendi belirlemiş olduğu ve uyguladığı yönteme dayalı ise hocanın söz konusu metotlardan sadece biriyle sınırlı kalmayıp tüm yolları uygulaması gerekir. Ancak öğrencinin ihtiyacına göre eğitim yöntemlerinden bazılarıyla yetinebilir. Buna eğitimde seçmeli yöntem adı verilmektedir. Bu yöntem uygulanmakta olan yabancı dil eğitim yöntemlerinin birbirini tamamlaması esasına dayanır. yöntemden Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi olarak Arapçayı konuşma eğitiminde nasıl yararlanıldığı üzerinde durulacaktır. Bu yöntemin en belirgin örneği hocaların eğitimde bu yönteme başvurarak ulaşmış sonuçları önemlilerini de paylaşılacaktır. If teachers' success of non-native speakers of Arabic is based upon their effective selection of an appropriate method in their teaching process, they should not restrict themselves to a certain method, but they should select a method that are suitable for their learner's needs and their teaching settings. This is supposed that teachers tend to employ the so-called selective method in teaching pedagogy; a method which is grounded on integrating all teaching methods of foreign languages.This research aims to define the selective method, its emergence reasons, its characteristics and validity for teaching Arabic for non-native speakers. It also demonstrates the deployment of this method in conversation skills at Faculty of Theology, Gumushane University in Turkey; and the most considerable advantages which teachers gain by applying this method. Moreover, it states the most significant results the research presents.
Cilt
19Sayı
63Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZNU1qYzRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12440/5487