The Effect Of Service Quality Received From Members Of Accounting Profession On Consumer Satisfaction: Sampling Of Gumushane
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
The main purpose of this study is to determine the effect of service quality on consumer satisfaction. For this purpose, a model has been created by applying questionnaires to 205 companies operating in Gumushane. The structural equation model was used for the model's test. According to the companies included in the scope of the research, it can be said that the quality of service received from professional accountants positively affects customer satisfaction. In addition, it can be said that the tangible which is sub-dimensions of service quality has the greatest effect on customer satisfaction. Bu çalışmanın amacı, hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla Gümüşhane’de faaliyet gösteren 205 firmaya anket uygulanarak bir model oluşturulmuştur. Modelin testi için yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Analiz bulgularına göre; muhasebe meslek mensuplarından alınan hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu söylenebilmektedir. Ayrıca hizmet kalitesinin alt boyutlarından somutluğun müşteri memnuniyeti üzerinde yüksek oranda etkiye sahip olduğu da çalışma sonuçlarında belirtilmektedir.
Volume
0Issue
Özel Sayı-Ağustos 2019URI
https://doi.org/10.25095/mufad.606017https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRNE56WXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12440/5385