Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşilçayır, Celal
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:38Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-6152
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBNU1UWTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5212
dc.description.abstractOkullarda insan hakları derslerinin yer almasının üzerin-den yaklaşık yirmi yıllık bir zaman dilimi geçmesine rağmen, gençlerin şiddet ve ötekileştirmeye yönelik eğilimleri hız kes-meden devam etmektedir. Bu bağlamda insan hakları eğitimi-nin gerektiği gibi icra edilip edilmediği sorunsalı ile karşılaşıl-maktadır. Söz konusu sorunsala istinaden bu çalışma ülkemiz-deki insan hakları eğitiminin durumunu ve bu eğitimin niçin iyileştirilmesi gerektiğini tartışmayı amaçlanmaktadır. Bu çer-çevede öncelikle insan hakları ile eğitim arasında nasıl bir bağın olduğu aydınlatılarak, insan hakları eğitiminin önemi ele alın-maktadır. Ardından ülkemizdeki insan hakları anlayışı ve eği-timinin durumu felsefi bir bakış açısıyla analiz edilmeye çalı-şılmaktadır. Bu çerçevede insan hakları eğitiminin gerektiği gibi icra edilememesinin nedenleri sorgulanarak, bazı tespitlere ula-şılması hedeflenmektedir. Son tahlilde ise tespit edilen sorunlar bağlamında insan hakları eğitiminin iyileştirilmesine yönelik bazı öneriler ortaya koyulmaya çalışılacaktır.en_US
dc.description.abstractAlthough human rights education has existed in schools for more than twenty years, youth’s tendencies towards violence and alienation continue without slowing down. At this juncture, it is confronted with a problem of whether Human Rights Education is duly performed or not. This research pur-poses to discuss the condition of human rights education in Turkey and why the education must be improved referring to the problem. Within this framework primarily what kind of connection between human rights and education will be clari-fied and the importance of human rights education will be add-ressed. After these, the condition of human rights perception and education in our country will be tried to analyze with a philosophical perspective. In this context, causes of not duly performing human rights education will be questioned and it will be aimed to make some points. In the last instance, it will be tried to give some suggestions towards the improvement of human rights education in the context of stated problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofIğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleFelsefi Bağlamda İnsan Hakları Eğitimini Yeni-den Düşünmeken_US
dc.title.alternativeRethinking Human Rights Education in a Philo-sophical Contexten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage21en_US
dc.contributor.institutionauthorYeşilçayır, Celal
dc.identifier.endpage44en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster