Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzsoy, Tufan
dc.contributor.authorGelibolu, Levent
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:37Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:37Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1304-429X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRBM09UY3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5209
dc.description.abstractÖğrencilerin tutum ve beklentilerinin tespiti; pazarlama müfredatının geliştirilmesi, ders içeriklerine uygun materyallerin belirlenmesi ve uygun öğretim tekniklerinin yaygınlaştırılması adına önem taşımaktadır. Pazarlamanın ana bilim dalı olarak öğrencilere çekici hale getirilmesi, yıllardır tartışılan bir konu haline gelmiştir (Hughstad 1997; LaBarbera ve Simonoff 1999). Bölüm ve ders seçiminde işletme öğrencilerinin finans ve muhasebe gibi aktif ve maddi (somut) alanlarla ilgilendikleri gözlenmiştir (Nulty ve Barrett 1996). Bu alanlardaki sınıflar daha faal, doğru ve yanlış olarak ayrılabilecek niteliğe sahip ve kuramsal olmayan yapısıyla, öğrencilerin ilgisini çekmektedir (Camey ve Williams, 2004). Öğrencilerden bir geri bildirim niteliğinde olan bu çalışma ile biri devlet diğeri vakıf olmak üzere iki farklı üniversitede, pazarlama dersi alan meslek yüksek okulu öğrencilerinin pazarlamaya yönelik algı, tutum ve beklentileri tespit edilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractDetermination of students’ perception, attitudes and behaviors about marketing discipline carries importance for developing marketing curriculum, determining proper lecture materials and also disseminating of modern educational techniques. Positioning marketing as an attractive discipline for students has been a topic of discussion for many years (Hughstad 1997; LaBarbera ve Simonoff 1999). When it comes to selecting courses and lectures, business students often prefer disciplines that are active and concrete such as finance and accounting (Nulty ve Barrett 1996). The classes in these majors have more active, hands-on assignments with answers that are clearly right or wrong (Camey ve Williams, 2004). Vocational School students from a state and a private university who take marketing lectures were included in this research. It is aimed to determining the students’ overall perception, attitudes and behaviors toward marketing as a discipline. The results of this research could give a feedback to marketing lecturers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleMeslek Yüksek Okulu öğrencilerinin pazarlama algısı: Bir vakıf ve bir devlet meslek yüksek okulunda uygulamaen_US
dc.title.alternativeVocational school students' overall perception toward marketing: An implemantation in a state and a private universityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue13en_US
dc.identifier.startpage404en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage419en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster