Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakurt, Birol
dc.contributor.authorŞentürk, Suat Hayri
dc.contributor.authorÖztürk, Onur
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:30Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:30Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZME1URXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5166
dc.description.abstractMali saydamlık, mali yönetimin ve hesap verebilirliğin temel unsurlarından biridir. Mali saydamlığın derecesi, ülkenin mali kredibilitesi ve performansının önemli bir göstergesidir. Ayrıca, mali saydamlık; kamunun mali durumuna ilişkin potansiyel risklerin, politika değişikliklerinin fayda ve maliyetlerinin ve mevcut mali pozisyonunun doğru değerlendirilerek ekonomik kararlar alınmasını sağlar. Bu nedenle, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde mali saydamlığa bir yönelim vardır. Diğer taraftan IMF'de, üyelerini iyi yönetişim ve mali saydamlığı sağlama noktasında teşvik etmektedir. Şangay ülkeleri de mali saydamlığa ilgi duymaktadırlar. Fakat, onlar yeterince uluslararası kriterlere uyum sağlamamışlardır. Bu makale, Türkiye ve Şangay ülkelerinde mali saydamlığı değerlendirmektediren_US
dc.description.abstractFiscal transparency is a critical element of fiscal management and accountability. The degree of fiscal transparency has been shown to be an important predictor of a country’s fiscal credibility and performance. Furthermore, fiscal transparency helps ensure that governments’ economic decisions are informed by a shared and accurate assessment of the current fiscal position, the costs and benefits of policy changes, and the potential risks to the fiscal outlook. For this reason, there is a global movement towards more fiscal transparency, in both developed and developing countries. On the other hand, the IMF encourages its members to promote good governance and to enhance fiscal transparency. This demand for fiscal transparency has also caught up with Shangai Countries. However, they are not adapt to the international criteria. This paper evaluates fiscal transparency in Turkey and Shanghai Countriesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleMALİ SAYDAMLIK AÇISINDAN TÜRKİYE VE ŞANGAY İŞBİRLİĞİ ÖRGÜTÜ ÜLKELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİen_US
dc.title.alternativeAN EVALUATION OF FISCAL TRANSPARENCY PRACTICES BETWEEN TURKEY AND THE MEMBER STATE OF SHANGHAI COOPERATION ORGANIZATIONen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage322en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage352en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster