Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAslan, Emre Ş
dc.contributor.authorAydın, Ceren
dc.date.accessioned2021-11-09T20:04:28Z
dc.date.available2021-11-09T20:04:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprMU1ERTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/5149
dc.description.abstractKurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinde son yıllarda büyük bir artış olduğu gözlemlenmektedir. Gerçekleştirilen bu çalışmalar daha çok toplum üzerinde olumlu bir algı oluşturma ve kamunun kuruma, kurumun markalarına, ürünlerine ve hizmetlerine karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlama amacı taşımaktadır. Gerçekleştirilen bu araştırma ile kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka tercihine nasıl bir etkide bulunduğu ortaya konmaya çalışılmaktadır. Bu çerçevede elde edilen veriler incelendiğinde sosyal sorumluluk faaliyetlerinin pozitif algısında bir değişimin olduğu görülmektedir. Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine yönelik olumsuz tutumlar ortaya çıkmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri marka tercihine olumlu bir katkıda bulunmasına rağmen bu faaliyetlere yönelik ortaya çıkan olumsuz algılar, büyük bir tehdit olarak görülmektedir. Survey (Anket) tekniği kullanılarak verilerin toplandığı bu araştırmada frekans, faktör, regrasyon analizleri ve t-testi’nden yararlanılmıştır. Gerçekleştirilen araştırma sonucunda kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile ilgili olumsuz tutumların olduğu ortaya çıkmıştır. Bu tutumların bir sonucu olarak olumlu marka imajına yönelik önermelere katılımın düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal sorumluluk, kurumsal sosyal sorumluluk, marka, marka tercihien_US
dc.description.abstractIt is observed that there has been a big increase corporate social responsibility activities in recent years. These studies have aimed to create a positive perception on the society and devoloping a positive altitude towards company and its brands, its products and its services. With this research, it is tried to find out corporate social responsibility of activities how affected brand alternatives. In this context, it is seen that there has a change in positive perception of corporate social responsibilities when the data obtained are investigated. According to these results, there is a negative perception about corporate social responsibility. Although corporate social responsibility has positive contribute on brand choice, negative perceptions about corporate social responsibility have a big threat. This research has used survey and obtain the data have analized with frekans, factor, regration and t-test. The results of this research shows that participants have some negative attidutes toward corporate social responsibility activities. So it is reached that because of these negative attidutes, participants have low involvement to positive brand image statementsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSelçuk İletişimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleKURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNİN MARKA TERCİHİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.title.alternativeA STUDY ABOUT CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY ACTIVITIES EFFECTED ON BRAND IMAGEen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage146en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage166en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster