Kış Turizmi Destinasyonlarının Algılanan Performansı: Türkiye’deki Beş Destinasyonun Kıyaslaması
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Kış turizmi pazarı, dünyada en hızlı büyüyen turizm pazarlarından biridir. Türkiye’de ise özellikle 2000’lerin başından itibaren hem arz hem de talep anlamında önemli gelişmeler yaşanmaktadır. Ancak Türkiye’deki kış turizmi destinasyonlarını, ziyaretçi algıları çerçevesinde inceleyen araştırma sayısı oldukça azdır. Bu çalışma, Türkiye’nin beş rekabetçi kış turizmi destinasyonunun (Erciyes, Kartalkaya, Kartepe, Palandöken, Uludağ) yerli ziyaretçilerce algılanan performansının karşılaştırmalı bir şekilde ortaya konması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak amacıyla anket tekniğinin kullanıldığı çalışmada, performans değerlendirmeleri için önem-performans analizinden yararlanılmıştır. Bulgular, ilgili destinasyonlar arasında algılanan performansı en yüksek olanın Erciyes olduğunu göstermiştir. Diğer dört destinasyon arasındaki performans sıralaması ise yüksekten düşüğe doğru; Palandöken, Uludağ, Kartalkaya, Kartepe şeklindedir. Uludağ ve Kartalkaya’da fiyat ve pist yoğunluğuna ilişkin maddelerin; Palandöken’de güvenlik ve fiyata ilişkin maddelerin; Kartepe’de ulaşım ve manzara dışındaki tüm maddelerin destinasyon yöneticilerinin öncelik vermesi gereken maddeler olduğu bulunmuştur. Erciyes’te ise öncelikli olarak iyileştirilmesi gereken bir madde bulunmamıştır. Winter tourism market is one of the fastest growing tourism markets in the world. In Turkey, there are important developments occurring in terms of both demand and supply, especially since the 2000s. However, there are only a few researches that examine winter tourism destinations in Turkey. This study was conducted to reveal comparative performances perceived by domestic visitors of five competitive winter tourism destinations in Turkey (Erciyes, Kartalkaya, Kartepe, Palandöken, Uludağ). Survey technique was used to collect data. Importance-performance analysis was applied for performance evaluations. Results revealed that Erciyes is the destination with the highest perceived performance among other destinations. Performance ranking of other four destinations is Palandöken, Uludağ, Kartalkaya, Kartepe, respectively. Price and slope crowd related items in Uludağ and Kartalkaya; security and some price related items in Palandöken; all items other than ease of access and beautiful scenery in Kartepe were found to be the items that destination managers should prioritize. In Erciyes, on the other hand, there is no item that should be prioritized by destination managers.
Volume
30Issue
1URI
https://doi.org/10.17123/atad.580637https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjeE1ERTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12440/5122