Yöneticilerin Emir veya Talimat Biçimiyle Çalışanların Görevlerini Gerçekleştirme Düzeyi İlişkisi: Bir Araştırma
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2015Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
İş görenler görevlerini veya üstlerinden aldıkları talimatları yerine getirirken, görevi yerine getirme davranışı, talimatın verilme biçimine göre değişkenlik gösterebilmektedir. Bir işin veya talimatın yerine getirilme hızı veya biçimi, talimatın verilme biçimiyle ilişkili olarak hızlanabilmekte, yavaşlayabilmekte hatta bazen ikinci bir emre kadar görev yerine getirilmeyebilmektedir. Bu çalışmanın amacı; kamu kurum ve kuruluşlarında üst ve orta düzey yöneticilerin verdikleri emirlerin/talimatların, verilme biçimleri ile verilen görevleri astların yerine getirme düzeyi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmanın amacı doğrultusunda öncelikle konu ile ilgili literatür taraması yapılmış, talimat biçimi ve gerçekleşme düzeyi ilişkisini ölçmeye yönelik on bir ifade içeren, "Emir/talimat Biçimi ve Gerçekleşme Düzeyi Ölçeği" geliştirilmiştir. Ağrı ve Gümüşhane'deki çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan yöneticilerle yüz yüze anket çalışması yapılmış, toplamda 119 katılımcıdan veri toplanarak SPSS 17.0 programında analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda; yöneticiler tarafından verilen Emir ve talimatların içerik ve şeklinin, işgörenlerin görevlerini gerçekleştirme düzeyleri ile ilişkili olduğu belirlenmiştir. When wage earners accomplish their duties or directions that got by their supervisors, the behavior of accomplishing the duty variants according to the shape of instructions. The speed or form of the consummation of a duty, gets faster or slower which is related to the shape of instructions, even can't be done until a second order. The purpose of this study, to put forth the relationship between the levels of accomplishing the duty based on the shape of instructions, by giving orders/instructions as a high and middle class administrator to subalterns in public institutions. The direction of the purpose of the study, firstly, literature search was made, the relationship between form and instructions for measuring the levels of realization containing eleven statements on the "Order / instruction format and Realization Level Scale" was developed. Survey method was made with working administrators as face to face, data were collected by 119 participants and analyzed in SPSS 17.0 software in total. In conclusion, the content and form of orders and instructions which are given by managers was determined to be associated with levels of employees to perform their duties.