Boş Zaman Aktivitelerinin Toplumsal Cinsiyet Ekseninde Medyada Temsili
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2013Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Günümüz toplumlarında boş zaman kavramına oldukça farklı anlamlar yüklenmektedir. Bu anlamlardan en çok öne çıkanı ise boş zamanın bir tüketim alanı olarak tanımlanmaya başlanmasıdır. Çok sayıda çalışmada boş zaman kavramı farklı unsurlarla ilişki içerisinde incelenmiştir. Bu çalışmada boş zaman, toplumsal cinsiyet kavramıyla birlikte ele alınarak; kadın ve erkek okur kitleye hitap eden ayrı dergide tüketim unsuruyla arasında nasıl bir ilişki olduğu söylem analizi yöntemiyle tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler sonucunda ise araştırmada incelenen dergide de kadın kimliklerinin erkek egemen söylemin kodlarıyla kurulduğu ve imgeler aracılığı ile erkeğin bakış açısına göre idealize edilmeye çalışıldığı tespit edilmiştir. In present--day societies, the notion of leisure time can be considered in quite different meanings. An emerging prominent meaning of interest would deal with leisure time as space of consumption. Numerous studies have explored the notion in relation to different factors. This study deals with the topic of leisure time in relation to social gender patterns of consumption by means of discourse analysis conducted on two magazines for men and women respectively. The results showed that in both magazines, the identities of women were constructed through the codes of male--dominated discourse and were idealized by images that comply with the viewpoint of men.