Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında sosyal medya kullanımı: Gümüşhane üniversitesi üzerine bir araştırma
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2011Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Günlük hayatın içine yeni kavramlar ve sunduğu yeni iletişim tarzı ile birlikte giren internet, bunun yanı sıra kendine özgü yeni iletişim kurma yollarını da hayatımıza dahil etmiştir. Günümüzde, internet denilince çoğu kişinin aklına belli sosyal medya siteleri gelmektedir. Öyle ki kişiler interneti çoğu zaman sadece bu sosyal medya sitelerine bakmak amacıyla kullanmaktadır. Öte yandan kişiler sanal hayatlarında arkadaşlıklar kurmakta, tartışma ortamları oluşturmakta, sanal çiftliklerde hayvanlar besleyip, bitkileri hasat etmekte, en yakın arkadaşlarının doğum günlerini buradan öğrenmekte, her gün görüp de selam verilmeyen karşı komşuyla, video paylaşılıp, fotoğraflara yorum yapmaktadır. Günlük hayatımızın içine sunmuş olduğu kendine özgü yaşam tarzıyla girmiş olan sosyal medya kullanımından elde edilen doyumların neler olduğunu belirlemek bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu bağlamda, Gümüşhane Üniversitesi’nin akademik, idari personel ve öğrencilerinin sosyal medyayı kullanma sıklıklarını ve amaçlarını tespit etmeye ve kişilerin sosyal medya sitelerini kullanarak elde etmiş oldukları doyumları belirlemeye yönelik bir alan araştırması yapılmıştır. The internet which appears with new concepts and new communication style bringing into daily life also welcomes new distinctive communication styles for our life. Nowadays when internet is mentioned, certain social media sites occurs to the most of people. Moreover,in their virtual lives people generally use the internet only by searching these social media sites. On the other hand people make firends, create the platforms, feed animals in virtual farms, harvest the plants, learn the bithdays of their closest friends, share videos, comments on the photographs of the opposite neighbor that they normally don’t contact with. The aim of this research is to identify gratification obtained by social media that takes place in our lives with its distinctive life style. In this context, an area research has been conductud in order to detect how frequently the academic personnel, admistratative personnel, and students in Gümüşhane University use internet, what their goals of using internet are and how much gratified they feel when they use the internet.