Hekimlerin empatik özelliklerinin ölçümü ve bu ölçümlerin demografik değişkenlere göre değişimi
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2010Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Empati, bir kişinin kendini karşısındaki kişinin yerine koyarak, olaylara onun bakış açısı ile bakması, o kişinin duygu ve düşüncelerini doğru olarak anlaması ve bu durumu iletmesi sürecidir. Hekimlik mesleği gibi insanla bire bir ilişkili mesleklerde empatinin önemi daha fazla hissedilmektedir. Bu araştırmada hekimlerin empati kurma seviyeleri belirlenmeye çalışılmış ve elde edilen empati kurma özelliği seviyesinin değişik demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği irdelenmiştir. Araştırma sonucunda hekimlerin empati kurma düzeyini belirleyen “yerine koyma” ve “duygusal yaklaşım” adlı iki faktörün olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra hekimlerin empati kurma düzeyinin cinsiyete, çalışma süresine, statüye, yaşa ve branş değişkenine göre farklılık gösterdiği bulunmuştur. Empathy is the capacity to recognize or understand another's state of mind or emotion. It is often characterized as the ability to "put oneself into another's shoes", or to in some way experience the outlook or emotions of another being within oneself. The importance of empathy is more apparent in professions like medicine. In this study, it is aimed to determine the empathy levels of physicians and to investigate whether these vary by demographic factors. As a result, it is demonstrated that the empathy level of physicians is determined by two factors named “posit” and “emotional approach”. Furthermore, it is suggested that the empathy level differs by gender, years of practice, position, age and department variables.