Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Öğretim Becerilerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2012-12Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmanın amacı, yükseköğretimde görev yapan öğretim elemanlarının sınıf içi öğretim becerilerinin ne düzeyde olduğunun öğrenci görüşlerine göre belirlenmesidir. Araştırma betimsel nitelikte olup tarama modeline dayalıdır. Araştırmada çalışma grubunu 2009–2010 öğretim yılında Kilis 7 Aralık Üniversitesi ve Gaziantep Üniversitesinin çeşitli fakültelerinde okuyan 800 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma “t” testi, varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlardan bazıları şunlardır: üniversite öğrencileri, öğretim elemanlarının yarısını “konu alanı bilgisi”, “öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanma becerisi”, “öğretim araç-gereçlerini kullanma becerisi”, “iletişim becerisi”, “sınıf yönetimi becerisi” ve “ölçme-değerlendirme becerisi” açısından yeterli görmemektedirler. Öğrenci görüşlerinin, “cinsiyet”, “fakülte” ve “alan” değişkeni açısından anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.