Üniversite-Sanayi işbirliğinin gelişmesinin önündeki engellerin AAS yöntemiyle belirlenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi örneği
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2014Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmanın temel amacı; Üniversite-Sanayi İşbirliği (ÜSİ) önündeki engellerin önem derecesini, Karadeniz Teknik Üniversitesi öğretim üyeleri açısından belirlemektir. Bu amaçla gerçekleştirilen Analitik Ağ Süreci (AAS) uygulaması sonucunda, ÜSİ’nin önündeki temel engeller önem düzeyine göre; “Yapısal Sorunlar”, “Sanayiden Kaynaklanan Sorunlar”, “Öğretim Üyelerinden Kaynaklanan Sorunlar” ve “Üniversiteden Kaynaklanan Sorunlar” şeklinde sıralanmıştır. Bununla birlikte daha ayrıntılı olarak incelendiğinde “İşbirliği Kültürünün Gelişmemiş Olması” en önemli alt kriter olarak belirlenmiştir. Bu alt kriteri, “Sanayicinin İlgisizliği” ve “Bürokratik Engeller” takip etmiştir. The main purpose of this study is to determine the importance degree of the barriers in the University-Industry Cooperation (UIC) by Karadeniz Technical University’s faculty members. As a result of the Analytic Network Process (ANP) was performed for this purpose, “Structural Problems”, “Problems Caused by Industry”, “Problems Caused by Faculty Members” and “Problems Caused by University” were determined as the main obstacles of UIC. Furthermore, “Undeveloped Cooperation Culture” was determined as the most important sub-criteria when it was examined in more detail. “Lack of Interest from Industrialists” and “Bureaucratic Barriers” are came after from this sub-criteria.