Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDiker, Ersin
dc.date.accessioned2021-11-09T19:56:05Z
dc.date.available2021-11-09T19:56:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18094/josc.818065
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRNeU9URTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4729
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sosyal medya platformu olan YouTube’ta yayınlanan reklamlara ilişkin tüketici tutumlarını etkileyen faktörlerin satın alma davranışı üzerine olan etkisini belirlemektir. Çalışmada, sosyal medya ve Youtube reklamcılığının önemi ve tüketicilerin reklamlara yönelik tutumları kavramsal olarak açıklandıktan sonra literatürdeki benzer çalışmalar irdelenmiştir. Türkiye’deki YouTube kullanan 18 yaş ve üstündeki tüketiciler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. YouTube reklamlarına yönelik tüketici tutumlarının satın alma davranışına olan etkisini tespit etmek için ise anket tekniği kullanılmıştır. Bunun için Türkiye genelinde kolayda örneklem yöntemi kullanılarak Facebook, Twitter, LinkedIn ve WhatsApp gibi sosyal platformları yoluyla, YouTube kullanıcılarından verilerin toplandığı çevrimiçi bir anket gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre; tüketicilerin YouTube reklamlarına yönelik tutumlarını etkileyen faktörlerin (Eğlence, bilgi vericilik, güvenilirlik ve rahatsız edicilik) satın alma davranışını doğrudan ve anlamlı bir şekilde etkilediği görülmektedir. Tüketicilerin satın alma davranışı üzerinde en çok etkiyi sağlayan faktör ise eğlence faktörüdür. Rahatsız edicilik ile tüketicilerin satın alma davranışı arasında negatif bir ilişki bulunmaktadır. Reklamlardaki rahatsız edicilik azaldıkça satın alma davranışa yönelik olumlu tutum artacaktır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to find out the effect of factors influencing consumers’ attitudes towards the advertisements aired on Youtube on purchasing behaviour. In the study, after explaining the importance of social media and YouTube advertising and the consumers’ attitudes towards advertisments conceptually, similar studies in literature are scrutinized. Consumers aged 18 and above using YouTube in Turkey constitute the universe of research.In order to find out the effect of consumers' attitudes towards YouTube advertisements on purchasing behavior survey technique is used. In this sense, using convenience sampling method through social platforms such as Facebook, Twitter, LinkedIn and WhatsApp throughout Turkey, an online survey is applied to gather the data of YouTube users. According to findings of the study, it is seen that the factors (entertainment, informativeness, credibility and irritation) effecting the attitudes towards YouTube advertisements influence the purchasing behaviour directly and meaningfully. The most effective factor on the consumers’ purchasing behaviour is entertainment. There is a negative correlation between irritation factor and purchasing behaviour. As long as the irritation in the advertisements decreases, positive attitude towards purchasing behaviour will increase.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSelçuk İletişimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleTüketicilerin YouTube Reklamlarına Yönelik Tutumlarının Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Consumers’ Attitudes Towards YouTube Advertisements on Purchasing Behaviouren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage84en_US
dc.contributor.institutionauthorDiker, Ersin
dc.identifier.doi10.18094/josc.818065
dc.identifier.endpage112en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster