Türk İşletme Gruplarında Ortak Yönetim Kurulu Üye Profili
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmada, kurumsal yönetişim bağlamındaTürk işletme gruplarında yaygın olarak görülen ortak yönetim kurulu üyeliklerinin mevcut ağ yapıları,incelenmeye çalışılmaktadır. Bu çerçevede, kasıtlı örneklemeyöntemi ile belirlenen 10 işletme grubunun ortak yönetim kurulu üyeliklerine dair ağ yapıları, 2011 ve 2014 yıllarına ait elde edilen ikincilverilerden yararlanılarak ortaya konulmuştur. Tüm ağlar dikkate alındığında, Türk işletme gruplarında ortak yönetim kurulu üyeliği bulunan en merkezi aktörlerin,genellikle ya aile üyeleri ya da uzun yıllar şirkette çalışması sonucu artık aile üyelerinden biri gibi görülen iç üyeleroldukları, otomotiv sektöründeise bu üyelerin sektörde geniş deneyimlere sahip olan şirket CEO’larından oluştuğu görülmektedir. In this study, the existing network structures of shared board memberships commonly seen in Turkish business groups are studied with regard to corporate governance. In this framework, the network structures of 10 business groups, determined by judgmental sampling, are shown by using secondary data. Taking into consideration all networks, the most central actors in Turkish business groups are either family members or internal members who are regarded as family members due to their long years of work in companies, while in automotive sector, those members are composed of CEO's with many years of experience.
Volume
26Issue
2URI
https://doi.org/10.18657/yonveek.496568https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBMk1Ea3dNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12440/4647