ÜNİVERSİTE GENÇLİĞİ: HAYAT TARZI VE KİMLİK
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmada üniversitede okuyan öğrencilerin modern-geleneksel ve dini-siyasi-ideolojik düzlemde kimlik algıları ölçülmüştür. Araştırma kapsamında Gümüşhane Üniversitesi’nde farklı bölüm ve sınıflarda okuyan öğrenciler arasından basit tesadüfü örneklem yöntemi kullanılarak belirlenen 284 öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırmanın saha çalışması Mart 2018’de yapılmıştır. Araştırmaya katılanların % 50’si (142) kadın, % 50’si (142) erkektir. Katılımcıların, % 29,6’sı Karadeniz, % 10,9’u Marmara, % 8,5’i Ege, % 13,4’ü Akdeniz, % 15,8’i İç Anadolu, % 11,6’sı Doğu Anadolu, % 10,2’si Güney Doğu Anadolu bölgesindendir. Araştırmaya göre, katılımcılar hayat tarzı bakımından kendilerini % 37,3’ü modern, % 48,6’sı geleneksel muhafazakâr, % 14,1’i dindar muhafazakâr olarak tanımlamıştır. Siyasi-dini-ideolojik olarak birinci sıradaki ilk üç kimlik, Müslüman (% 76,1), Milliyetçi (% 7,7), Atatürkçü (% 5,6); ikinci sıradaki ilk üç kimlik, Milliyetçi (% 25,4), İslamcı (% 15,1), Muhafazakâr (% 10,6); üçüncü sıradaki ilk üç kimlik ise Dindar-Ülkücü (% 12), Milliyetçi (% 10,6), Atatürkçü-İlericidir (% 9,2). Toplumsal aidiyet/kimlik düzleminde ise, katılımcıların % 6’sı kendini Müslüman, % 6’sı Türk, % 67,3’ü Türk-Müslüman, % 20,4’ü ise İnsan olarak tanımlamıştır. Araştırmanın amacı, gençlerin hayat tarzı bakımından ve dinî, siyasî ve ideolojik kimlikler açısından kendilerini nasıl konumlandırdıklarını incelemektir. Bu bağlamda araştırma, üniversite öğrencilerinin toplumsal aidiyet/kimlik algıları nasıldır?, siyasi-dini- ideolojik düzlemde hangi kimlikleri kendisine uygun görüyorlar?, bu kimlikler cinsiyet, bölge ve hayat tarzına göre farklılık gösteriyor mu? gibi soruların cevaplarını aramaktadır. Türkiye’deki nüfusun önemli bir kısmını genç nüfus oluşturmasına rağmen gençlerle ilgili araştırma sayısının yetersiz olduğu görülmektedir. Araştırmanın güncel veriler ile konuya katkı yapacağına inanmaktayız. In this study, the students' perceptions of identity in the modern- traditional and religious-political-ideological level were measured. Within the scope of the research, 284 student questionnaires were applied in Gumushane University using simple coincidence sampling method among the students who read in different departments and classes. The fieldwork of the research was carried out in March 2018. 50 % (142) of the participants and 50 % (142) of the participants were surveyed. 29.6 % are in the Black Sea, 10.9 % in the Marmara, 8.5 % in the Aegean, 13.4 % in the Mediterranean, 15.8 % in the Central Anatolia and 11.6 % in the East Anatolia, 10.2 % in the South East Anatolia region. According to the survey, the participants defined themselves as 37.3 % modern, 48.6 % conservative and 14.1 % religious conservatives in terms of lifestyle. The first three identities in political, religious and ideological terms are Muslim (76.1 %), Nationalist (7.7 %), Kemalist (5.6 %); the first three identities were Nationalist (25,4 %), Islamist (15,1 %), Conservative (10,6 %); Third, the first three identities are Religious-Nationalist (12 %), Nationalist (10,6 %), Atatürkism-Progressive (9,2 %). On the level of social belonging / identity, 6 % of the participants identified themselves as Muslim, 6 % as Turks, 67,3 % as Turk-Muslims and 20,4 % as Human. The purpose of the research is to examine how young people position themselves in terms of their lifestyle and their religious, political and ideological identities. In this context, the research is how university students' perceptions of social belonging / identity?, what identities do they see fit on the political-religious-ideological level?, do these identities differ by gender, region and lifestyle? are looking for answers to such questions. Although a significant portion of the population in Turkey is seen as insufficient to create the number of young people with youth- related research. We believe that the researcher will contribute to the issue with current data.