Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorElkoca, Ayşe
dc.contributor.authorÖzcan, Handan
dc.date.accessioned2021-11-09T19:55:28Z
dc.date.available2021-11-09T19:55:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNd09UUXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/4519
dc.description.abstractBu çalışma Gümüşhane Üniversitesi’nde hemşirelik bölümünde okuyan öğrencilerin, hemşirelik mesleğinin gelişimi için önerilerini değerlendirmek amacı ile tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gerekli kurum izinleri alındıktan sonra çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden, 242 hemşirelik öğrencisi ile görüşüldü. Veriler SPSS paket programında, frekans ve ki kare testleri ile analiz edildi. Öğrencilerin yaş ortalaması 20,91±1,82 (min:17, max:26) dir. Öğrencilerin %64’ü kadın, %94,6’sı çalışmıyor, %37,2’si 1. sınıftır. Öğrencilerin %71,1’i bölümü isteyerek seçmiş, %95’i mesleğini önemsemekte, %47,5’i güncel hemşirelik uygulamalarını ve girişimlerini takip ettiklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin bölümü isteyerek seçme ve mesleklerini önemseme durumlarına göre güncel hemşirelik uygulama ve girişimlerini takip etme, hemşirelik yönetmeliğini bilme durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark belirlendi. Katılımcıların %33,6’sı meslek motivasyonu için ödüllendirmenin gerekli olduğunu savunurken, %31’i mesleğin gelişimi için alana özgü eğitimlerin verilmesi gerektiğini ifade etmiştir. Öğrenciler hemşirelik bölümünü isteyerek seçmekte ve mesleklerini önemsemektedirler. Ekip bilinci ile hemşirelik alanında branşlaşmanın ve örgütlenmenin sağlanması, kanıt temelli uygulamaları içeren hizmet içi eğitimlerin verilmesi mesleğin gelişmesi için önemli faktörlerdir.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out with the aim of evaluating the proposals of students studying in nursing department of Gümüşhane University to develop nursing profession. After the required institutional permission was obtained, 242 nursing students were interviewed who volunteered to participate in the study. The data were analyzed by frequency and chi-square tests by the SPSS package program The average age of the students is 20.91±1.82 (min: 17, max: 26). 64% of the students are female, 94.6% are not working, 37.2% are in the first class. 71.1% of the students voluntarily selected their department, 95% have a high opinion of their profession, and 47.5% stated that they were following current nursing practices and initiatives. A statistically significant difference was determined between the students' willingly selection of their department and having a high opinion about their profession according to following up the current nursing practices and initiativesand to know the nursing regulation.While 33.6% of the participants said that awarding is necessary for occupational motivation, 31% stated that field-specific training should be given for the development of the profession. Nursing students willingly choose their department and have a high opinion about their profession. Providing branching and organization in the field of nursing with team awareness, providing in-service training that includes evidence-based practices is an important factor for the development of the profession.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleHemşirelik Mesleğinin Geliştirilmesinde Hemşirelik Öğrencilerinin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of Nursing Students in the Development of Nursing Professionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.departmentGümüşhane Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.endpage26en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster