Üniversite Öğrencilerinin Süt ve Süt Ürünleri Tüketim Alışkanlıkları ve Etkileyen Faktörler
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırma üniversite öğrencilerinin süt ve süt ürünleri tüketim alışkanlıklarını ve bu alışkanlıkları etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma kesitsel bir araştırmadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket çalışması 120 öğrenciyle yapılmıştır ve her bir öğrenciye 21 soru yöneltilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen veriler paket yazılımı kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin % 41,7’sinin düzenli süt içme alışkanlığının olduğu ve % 30’unun hiç süt tüketmediği belirlenmiştir. Ankete katılan öğrencilerin % 59,1’i süt içme alışkanlığını 0-6 yaş döneminde kazandığını ifade ederken % 44,5’i üniversite hayatının süt ve süt ürünleri tüketimlerini azalttığını düşünmektedir. Öğrenciler süt ve ürünleri tüketiminin teşviki amacıyla yapılan reklam ve propaganda çalışmalarının yetersiz olduğunu ve tüketimin artmasında da en önemli aracın aile ve aileden gelen alışkanlıklar olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerin gelir düzeyi ile süt tüketme sıklıkları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. This study is conducted in order to determine the university student’s consuming habits of milk and dairy products and the factors affecting these consuming habits. It is a cross sectional study. In the study, a questionnaire was used as data collection tool. The survey was conducted by 120 students and each student was asked 21 questions. The obtained data was evaluated via package software. It has been found out that 41.7% of the students who participated the study have a regular habit of drinking milk and, 30.0% of them do not consume milk. 59.1% of the students who participated the study stated that they have gained the habit of drinking milk in period of 0-6 years while 44.5% of them think that university life reduces the consumption of milk and dairy products. The students who have participated the survey have stated that the advertising and propaganda work in order to encourage the consumption of milk and dairy products is insufficient and the most important tool in the rise in consumption habits was the family and habits gained from the family. A statistically significant relationship was found between the frequency of consuming milk and the level of income of the students.