Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamasında Teknoloji Bilgisi ve Gelecek Beklentilerinin Rolü
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2016Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bireylerin yaşamına yön veren en önemli kararlardan biri de kariyer seçimidir. Bu seçimde, bireyin kendine net hedefler koyarak, yeteneklerinin güçlü ve zayıf yönlerini de dikkate alarak ileride icra edeceği mesleği belirlemesi açısından önem arz etmektedir. Veriler, 2015-2016 yılında Gümüşhane Üniversitesinde öğrenim görmekte olan fen-edebiyat, mühendislik ve iktisadi ve idari bilimler fakültesi lisans son sınıf öğrencileri arasından 180 öğrenci kolayda örnekleme tekniği ile seçilerek anket yoluyla derlenmiştir. Gerekli literatür taramasından sonra oluşturulan anketin ilk kısmında cinsiyet, yaş, bölüm, mezun olunan lise, kariyer planı (varyok), anne-baba eğitim durumu, ailenin gelir durumu gibi demografik değişkenler, ikinci kısımda, teknoloji farkındalığını ölçen sorular, üçüncü kısımda ise gelecek beklentisini ölçen sorular yer almaktadır. Bu çalışmanın genel amacı üniversite son sınıf öğrencilerinin kariyer planlarına, teknoloji farkındalığı ve gelecek beklentileri etkisinin belirlenmesidir. Elde edilen veriler yardımıyla Lojistik Regresyon Analizi kullanılarak teknolojik farkındalık ve gelecek beklentisi bağımsız değişkenlerinin kariyer planı değişkene (var-yok) etkisi belirlenmiştir. Analiz sonucu, gençlerin kariyer planlaması üzerinde teknolojik farkındalık ile gelecek beklentisi etkisinin olduğu görülmüştür. Career planning for university students is important to advance business life to turn to their interest in accordance with their capabilities and to get used to the professional life. It is believed that can be affected their career planning, technological knowledge and skills required by the business, the future prospects of students. The data set has been collected by using the convenience sampling method utilizing data from a sample of 180 undergraduate level senior class students studying at the Science&Letters, Engineering and Economics Faculties of Gumushane University. The survey was created considering literature and consists of three parts. Part one is including questions about demographics such as gender, age, education and income level. Part two includes questions measuring technology awareness level and part three includes questions about future prospects. At the empirical application stage of this study, the logistics regression analysis method has been used to analyze the data. The results of this study conclude that have significant effects on their career plans, the technology knowledge and future prospects.
Cilt
5Sayı
7Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNeE1Ua3hNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12440/4465