FARKLI MÜZİK TÜRLERİNİN BİREYLERİN MEDYA METİNLERİNİ ALGILAMALARINA ETKİSİ: "SANİYENİN YÜZDE BİRİ" ÖRNEĞİ
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2015Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bireyler medya metinlerini okurken bir takım faktörlerin etkisinde kalabilmektedir. Bu etkiler; çevresel, fiziksel ya da psikolojik faktörlerden kaynaklanabilmektedir. Bu durum, bireylerin medyadan gelen iletileri alırken sadece medya metniyle ilgilenmedikleri, bunun yanında algılarının bir takım dışsal ya da içsel durumlara açık olduğunu göstermektedir. Müzik, bireylerin duygularına seslenebilmek amacıyla medya metinlerinde çok fazla kullanılmaktadır. Medya yöneticilerinin müziği kullanmalarındaki temel amaç bireylere vermek istedikleri mesajı istedikleri şekilde iletebilmektir. Bireylerin medya metinlerini okurken oradan gelen iletileri algılama ve yorumlama sürecinde farklı tonlardaki müziklerden etkilenip etkilenmedikleri, yani farklı müziklerin bireylerin algılarını ve yorumlarını etkileyip etkilemediği çalışmanın temel sorusunu oluşturmaktadır. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı, farklı müzik türlerinin bireylerin medya metinlerini algılama ve yorumlama sürecinde etkisinin olup olmadığını, olduysa bu etkinin ne yönde olduğunu belirlemektir. İletişim alanında daha önce hiç yapılmamış olan bir çalışma olması nedeniyle çalışma önemlidir. 11 iletişim fakültesi öğrencisi üzerinde uygulanan bu çalışmada medya metni olarak, "Saniyenin Yüzde Biri" (OneHundredth of a Second) adlı kısa film seçilerek katılımcılara birer hafta arayla üç farklı zamanda, normal, duygusal ve sert müzik türlerinde, farklı müzik kategorileri eşliğinde izlettirilmiştir. Çalışmada, katılımcıların aynı metni farklı müzik türleriyle farklı zamanlarda izlerken müziğin etkisinde kalıp kalmadıklarına ve bu durumun metni algılayıp yorumlamalarına etki edip etmediği sorgulanmış olup yöntem olarak deney yöntemi kullanılmıştır. When people read media texts, they can be influenced by a number of factors. These effects may stem from environmental, physical or psychological factors. This shows that while people are receiving messages from the media, they arenot only interested in the media text but also their perceptions are open for some external and internal circumstances. Music is very much used in media texts to touch upon the individuals' emotions. The main aim of the media managers using music is to convey the message they want in the way they want to the individuals. Whether individuals are affected differently by different tones of music at the process of interpreting the messages while reading, in other words, whether different styles of music affect individuals' perceptions and interpretations, is the main question of this study. Therefore, the purpose of this study is to find out whether different styles of music have an effect on the perception and interpretation processes of individuals, and if yes how they affect. This study is a crucial one as there is no precedent for it so far in the field of communication. In this study, the short movie "One Hundredth of a Second" is usedas the media text and 11 students from Faculty of Communication participates in the experiment and watches this movie three times as one week after another with different genres of music as normal, emotional and hard styles.In the study, whether the participantsare influenced by the music or not while watching the same text with different styles of music at different times, and whether this affects their perceiving and interpreting the text are questioned and the method of the research is experimenting.
Cilt
10Sayı
14Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZME9Ea3lNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12440/4462