Değerler Eğitimi ve On Kök Değer
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Bir toplumun “muasır medeniyetler” seviyesini yakalayabilmesi; en başta üstün vasıflarla donanmış ahlâkî değerlere sahip gençler yetiştirmesiyle mümkündür. Bir ülkenin geleceğinin sağlam ve istenilen seviyede olabilmesinin temel şartı milli değerlerle yetiştirilmiş bireylere bağlıdır. Bu konuyla ilgili olarak Millî Eğitim Bakanlığı 2017 yılında müfredatta bazı değişiklikler yapılmasıyla ilgili basın açıklamasında “Değerler Eğitimi” konusu da gündeme getirmiş ve MEB değerler eğitiminde esas alınması gereken “on kök değer” tespit etmiştir. Bu çalışmanın temel amacı MEB tarafından tespit edilen “on kök değer”in değerler eğitimi açısından genel bir değerlendirilmesini sağlamaktır. Çalışmanın amacı doğrultusunda yarı yapılandırılmış 4’lü likert ölçek şeklinde hazırlanan bir anket hazırlanmıştır. Bu anketle öğretmenlerin “On Kök Değer”e ilişkin görüşleri değerlendirilmiş, bu değerlerin yeterli olup olmadığı, bu değerlerden başka manevî ve dinî değerlere yer verilip verilmemesiyle ilgili öğretmen görüşleri alınmıştır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Trabzon ve Gümüşhane illerindeki farklı branşlardan 67 öğretmen üzerinde uygulanan bu araştırmada 2017 yılında uygulamaya konulan “on kök değer”in derslerde ne ölçüde öğrenilip öğrenilmediği konusunda öğretmen görüşlerini değerlendirmektedir. Araştırmaya katılan öğretmenler; vatanseverlik, sevgi, saygı, dostluk,yardımseverlik ve adalet değerlerinin öğrencilere yeterli seviyede öğretildiği, diğer değerlerin öğretilmesinde yeterli düzeye ulaşılamadığı doğrultusunda görüş belirtmişlerdir. It is possible for a society to catch “the contemporary civilization”; at first, to grow up the youngs having moral values, equipped with superior qualifications. The main condition of being strong and at wanted level of the future of a countrty is depended on the persons grown up with national values. The Ministry of Education brought on the agenda the subject of “Values Education” on a press birifing about making some changes in cirriculum in 2017 and MEB (Ministry of Education) detected “ten root values” which must be taken as basic principles. The main aim of this article is to have a general evaluation of detected “ten root values” in the view of “Values Education”. A half configured 4-point likert scale has been prepared for the purpose of this study. With this survey, the view of the teachers about “Ten Root Values” has been evaluated, the teachers’ opinions about whether these values are enough or not and if moral and religious values different from these values should be placed or not have been taken. In this study applied on 67 teachers from different branches, working at Trabzon and Gümüşhane in 2018-2019 education year, the teachers’ opinions in what measure “ten root values” ,applied in 2017, has been able to learned or not at courses have been evaluated. The teachers joined in the survey have defined that the values of patriotism, love, respect, friendship, helpfulness and justice have been taught at wanted level, but other values have not been.
Volume
7Issue
1URI
https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.543521https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXprMk1qVXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12440/4453