Yalın İş Modeli İnovasyonu (YİMİ)
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/closedAccessDate
2011-05-10Access
info:eu-repo/semantics/closedAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Yalın düşünce ve yalın üretim felsefesinin temel dayanakları olan 1) Değer, 2) Değer akımı, 3) Akış, 4) Çekiş, 5) Mükemmelleştirme ilkelerinin 1) Amaç, 2) Süreç, 3) İç ve dış müşteriler, 4) Çekiş, 5) Önleme, 6) Yaşam çevresinin korunması, 7) Mükemmelleştirme olarak yorumlanıp geliştirilmesinin iş modeli inovasyonuna uygulanması araştırılmakta ve geliştirilmektedir. Yalın düşünce ilkeleri; 1) Müşteri segmentleme, 2) Değer önermesi, 3) Kanallar, 4) Müşteri ilişkileri, 5) Gelir akımları, 6) Anahtar kaynaklar 7) Anahtar faaliyetler, 8) Anahtar işbirlikleri 9) Maliyet yapısı şeklinde unsurlardan oluşan iş modeli geliştirme sürecine uygulanarak rekabetçi inovasyon fırsatları aranmaktadır. Bu yaklaşımın uygulanması ile işletmelerin rekabetçi ve sürdürülebilirlik alanlarında güçlenmesinin ve katma değerli ürün ve hizmetlerle büyümelerinin sağlanması hedeflenmektedir.