The Critique of Abul A'la Mawdudi on the Hadith Deniers in the Indian Subcontinent
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
According to the traditionalist Muslim scholars, the history of the denial of had?th in the Subcontinent goes back to the 19th century, and they considered Sir Syed Ahmad Khan was the first one who challenged the provenance and authorship of ah?d?th. It is a renowned fact that Sir Syed was highly inspired by western research about Islam and its primary sources. Hence, he followed the western approach to the Prophetic ah?d?th in his works and put in question the codification and the authenticity of hadith. Mulaw? Chiragh Ali and his fellow scholars developed and supported his theories with new arguments that later reached to the denial of had?th. At that time, the traditionalist Muslim scholars of the Subcontinent paid attention to this new-born temptation and countered the theories of the deniers of had?th. Syed Mawd?d? was one of them that advocated the Prophetic ah?d?th through his research journal Tarjam?nu'l-Qur?n. However, his unique methodology in criticism distinguished him from his contemporaneous scholars. Therefore, this study deals with his research and critical approach to the theories of the deniers of had?th. Gelenekçi Müslüman âlimlere göre, Hint Altkıtası’nda hadis inkârcılığının tarihi 19. yüzyıla kadar uzanmaktadır. Onlar, Sör Seyyid Ahmad Han’ı söz konusu bölgede İslam’ın temel kaynaklarından ikincisi olan hadislerin kaynağına ve otoritesine karşı çıkan ilk düşünür olarak kabul ederler. Sör Seyyid Ahmed Han’ın İslam ve onun temel kaynakları hakkındaki görüşlerinde, Batılı araştırmalardan büyük ölçüde etkilendiği bilinen bir gerçektir. O, çalışmalarında Batı’nın nebevî hadislere yaklaşım tarzını takip etmiş, hadislerin kökenini ve gerçekliğini sorgulamıştır. Sör Seyyid Ahmed Han’ın izinden giden Çerağ Ali ve benzeri akademisyenler bu iddiaları, hadislerin reddine götüren yeni argümanlarla geliştirmiş ve desteklemişlerdir. O dönemde Altkıta’nın gelenekçi Müslüman âlimleri, bu yeni doğan harekete dikkat çekmiş ve hadis inkârcılarının teorilerine karşı çıkmışlardır. Bu âlimlerden biri olan Ebu’l-A’la Mevdûdî, bir araştırma dergisi olan Tercemânü’l-Kur’an’da yazdığı yazılarla nebevî hadisleri savunmuş, bununla birlikte, özgün tenkid metodu onu çağdaşı âlimlerden ayırmıştır. Dolayısıyla bu çalışma onun, hadis inkârcılarının iddialarına yönelik araştırmasını ve eleştirel yaklaşımını incelemeyi hedeflemektedir.
Cilt
0Sayı
14Bağlantı
https://doi.org/10.18498/amailad.684171https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZMk5qVTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12440/4348