Geleceğin Yönetici Adaylarının Sendikalara Yönelik Tutumlarına İlişkin Bir Araştırma
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
1980’lerden günümüze sendikalar görünür bir şekilde güç kaybetmektedir. Bu güç kaybının içsel ve dışsal faktörlerden kaynaklanan çok çeşitli sebepleri olduğu gibi, bireylerin sendikalara yönelik tutumları da bu noktada önemlidir. Bu çalışmanın amacı, ailede sendika üyesi/üyelerinin varlığı, cinsiyet ve mevcut eğitim görülen alandaki sınıf ile sendikal tutum arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada öğrencilerin sendikal tutumlarını belirlemek amacıyla McShane (1986) tarafından geliştirilen Genel Sendikal Tutumlar Ölçeği kullanılmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın örneklemini bir üniversitenin insan kaynakları yönetimi bölümünde öğrenim gören 188 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin analizinde frekans dağılımı, tanımlayıcı istatistikler ve t-testinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre kadın ve erkek öğrenciler arasından sendikal tutuma yönelik anlamlı bir ilişki tespit edilemezken, ailesinde sendika üyesi bulunan ve bulunmayan öğrenciler arasında sendikal tutuma yönelik anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Ek olarak, sendikal tutum seviyeleri öğrencilerin eğitim gördükleri sınıflara göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Unions have been visibly losing power since the 1980s. This loss of power is caused many reasons triggered by internal and external factors. Besides, individuals’ attitudes towards unions are also important in this aspect. The aim of this study is to scrutiny the relationship between attitudes towards unions and some variables such as the presence of union member/members in the family, gender and the class in which the students get educated at the time of the research. In this study, in order to determine to students’ trade union attitudes General Union Attitudes Scale which was developed by McShane (1986) was used as a data collection tool. Accordingly, the sample of the study consists of 188 university students studying in the human resources management department of a university. Frequency distribution, descriptive statistics and t-test are used to analyze the data. According to the findings; while there is no significant relationship between male and female students regarding their attitudes towards unions, significant relationships are found between students with and without union members in their families. In addition, union attitude levels differ significantly between students’ classes.