SATIŞ NOKTASI TUTUNDURMA ARAÇLARININ TÜKETİCİLERİN KOLAYDA MAL SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2008Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Çalışmanın amacı, indirim kuponu, fiyat indirimi, örnek numune, bir alana bir bedava uygulamaları ve tanzim teşhir uygulamaları şeklindeki satış noktası tutundurma araçlarının Doğu Karadeniz Bölgesindeki tüketicilerin kolayda malları satın alma davranışları üzerindeki etkisini ölçmektir. Çalışmada ayrıca satış noktası tutundurma araçlarının tüketicilerin satın alma davranışlarına etkilerinin demografik faktörlere bağlı olarak olası anlamlı farklılıklar gösterip göstermediği incelenmiştir. Oluşturulan anket Doğu Karadeniz Bölgesindeki toplam 404 tüketici üzerinde uygulanmıştır. Sonuç olarak araştırma, indirim kuponu, fiyat indirimi, örnek numune ve bir alana bir bedava şeklindeki satış tutundurma uygulamalarının kolayda malları satın alma davranışıyla ilişkili olduğunu gösterirken, tanzim teşhir uygulamalarının bunun üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı anlaşılmıştır. Araştırma sadece kolayda mallar ile sınırlandırılmıştır. İleriki araştırmalarda onların da araştırılması amaçlanmaktadır.