Tüketicilerin Marka Tercihlerinde Etkili Olan Faktörler le Marka maj ’n n Marka De eri Üzerindeki Etkileri: Trabzon Örne i
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2010-08Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Bu çal mada, tüketicilerin sat nalma davran lar nda etkili olan faktörlerin marka de eri bile enleri üzerindeki etkilerinin ve bu bile enler ile marka imaj n n marka de eri üzerindeki etkileri ve bu etkilerin yönlerinin tespit edilmesi amaçlanm t r. Ara t rma verileri, Trabzon ehir merkezinde 325 ki i ile yüz yüze anket yöntemi kullan larak elde edilmi tir. Ara t rmada kullan lan ölçeklerin güvenirlilikleri Cronbach Alfa Katsay s yöntemi ile; geçerlilikleri ise, Faktör Analizi yöntemi ile test edilmi tir. Ara t rma hipotezlerinin test edilmesi için Çoklu Regresyon Analizi kullan lm t r. Çal mada, sosyal, psikolojik ve ki isel faktörlerin marka fark ndal haricindeki tüm marka de eri bile enleri üzerinde etkili olduklar sonucuna var lm t r. Bunun yan s ra, marka imaj , marka de eri üzerinde etkili iken; marka fark ndal n n ise marka de erinin üzerinde anlaml bir etkisinin olmad tespit edilmi tir.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Tüketicilerin marka tercihlerinde etkili olan faktörler ile marka imajı'nın marka değeri üzerindeki etkileri:Trabzon örneği
Keskin, H. Dilara; Yıldız, Salih (2010)Bu çalışmada, tüketicilerin satınalma davranışlarında etkili olan faktörlerin marka değeri bileşenleri üzerindeki etkilerinin ve bu bileşenler ile marka imajının marka değeri üzerindeki etkileri ve bu etkilerin yönlerinin ... -
Tüketicilerin satın alma davranışlarında marka sadakati, marka imajı ve kalite algılamaları: Beyaz eşya sektöründe bir uygulama
Kaya, Atif (Gümüşhane Üniversitesi, 2015)Günümüz rekabet ortamında firmaların rakiplerinden öne geçebilmeleri, böylece piyasa payının önemli bölümünü ele geçirerek hayatta kalabilmeleri güçlü bir marka oluşturabilmelerine bağlıdır. Çünkü markalaşma ve güçlü bir ... -
Ürün Yerleştirmeye Yönelik Tutumun Marka Farkındalığı Üzerindeki Etkisinde Marka Deneyiminin Aracı Rolünün İncelenmesi: Fi Dizisi Örneği
Sağlam, Mehmet; Avcı, İbrahim (2019)Ürün yerleştirme çabalarının, tüketicilerin marka deneyimlerinin bir sonucu olarak daha fazla arzu edilen marka deneyimleri ve farkındalığı sonuçları doğurabileceği beklenmektedir. Ürün yerleştirmelerine yönelik tutum, ...