Kaynak Avantajı Kuramı Üzerine Kavramsal Bir Bakış
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2010Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
İşletmelerin bir yandan varlıklarını sürdürebilmeleri için kaynakları ile kendilerini finanse etmeleri diğer yandan tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini düşünerek onlara en düşük maliyetle en yüksek değerde ürünler ve hizmetler sunmaları beklenir. Bu şartlarda üretim yapmaya çalışan işletmelerin aynı zamanda önce kendi sonra da rakip firmaların davranışlarını analiz etmeleri ve kendilerini buna göre konumlandırmaları gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, işletmelere rekabet avantajı sağlamak için ileri sürülen kaynak avantajı kuramının kavramsal bir bakış açısı ile ele alınması amaçlanmıştır. Kuram, işletmelerin rakip firmalardan daha düşük maliyetle elde ettiği kaynaklara sahip olmasının rekabet avantajı sağlayacağını, işletmenin kaynakları (yetenekleri), pazar pozisyonu, finansal performansı ve çevresel faktörleri ile beraber açıklamıştır. Kuram, işletmelerde verimlilik ve etkinlik artırıcı sonuçlar meydana getirebilmektedir ve işletmelerin pazarlama stratejilerini meydana getirmelerinde önemli bir araç olarak kullanılabilir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/20.500.12440/318https://www.berjournal.com/wp-content/plugins/downloads-manager/upload/BERJ%201(2)2010%20article5%20pp.63-71.pdf