Kültür turizmi kapsamında unutulmaz turizm deneyiminin müşteri memnuniyetine ve davranışsal niyete etkisi
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
21. yüzyılda küresel turizm pazarındaki değişim ve yeniliklerin hızlı bir şekilde yaşanması işletmelerin bu yeniliklere ayak uydurmasını gerektirmekle birlikte turizm işletmelerinin rekabet edebilir olmalarını daha da zorlaştırmaktadır. Günümüzde turistler işletmelerin sağladığı ürün ve hizmetlerin dışında eşsiz ve keyifli deneyimlere sahip olabilecekleri anlar yaşamak arzusundadırlar. Bu nedenle işletmeler turistlerin istek ve beklentilerini karşılamak üzere benzersiz ve unutulmaz deneyimler sunmaya çalışmaktadırlar. Turistlerin memnun kalmaları ve aynı destinasyonu tekrar ziyaret etme niyeti göstermeleri destinasyonların rekabet edebilirliği açısından önem arz eden bir konudur. Turistlerin yaşadıkları unutulmaz deneyimlerinin memnuniyetlerine ve tekrar ziyaret etme niyetlerine etki edeceği literatürde vurgulanmaktadır. Bu çalışmada, kültür turistlerinin unutulmaz turizm deneyimlerinin müşteri memnuniyetine ve tekrar ziyaret etme niyetine etkisini belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini İstanbul Tarihi Yarımadayı ziyaret eden yerli kültür turistleri oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiş ve veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Örneklemi belirlemede kolayda örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda 416 anket formu uygulanmış ve 385 anket değerlendirmeye alınmıştır. İstatistik paket programı kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda unutulmaz turizm deneyiminin turistlerin memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyetleri üzerinde anlamlı ve pozitif yönde bir etki ettiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca turistlerin memnuniyet düzeylerinin tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde anlamlı ve pozitif yönde etkisinin olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Araştırma bulgularının değerlendirilmesi sonucunda elde edilen bilgiler doğrultusunda çeşitli önerilere de yer verilmiştir. Rapid changes and innovations in the global tourism market in the 21st century require businesses to keep up with these innovations, making it even more difficult for tourism businesses to be competitive. Today, tourists desire to have moments where they can have unique and enjoyable experiences other than the products and services provided by businesses. Therefore, the companies are trying to provide unique and memorable experiences to meet tourists' demands and expectations. Tourists' satisfaction and intention to visit the same destination againis an important issue. It is emphasized in the literature that the memorable experiences of tourists will affect their satisfaction and intention to revisit. In this study, it is aimed to determine the effect of cultural tourists on their memorable tourism experiences and their intention to visit again. The population of the research is the cultural tourists visiting the Istanbul Historical Peninsula. In the research, quantitative research method was adopted and the questionnaire was used as a data collection tool. In determining the sample, easy sampling method was used. For the purpose of the study, 416 questionnaires were applied and 385 questionnaires were evaluated. Data were analyzed by using statistical software. As a result of the analyzes, it was revealed that the memorable tourism experience had a significant and positive effect on the satisfaction of tourists and their intention to visit again. In addition, it was concluded that the satisfaction levels of the tourists have a significant and positive effect on the intention to visit again. In line with the information obtained as a result of the evaluation of the research findings, various suggestions were also included.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs8uiHFlKC6cUaINti0FSXKaExbUMethIzisTn33yXRVzhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_lAzyM6H0FsaQRUOQWBKIFAUNKlBjYyACOQXGWnsVk-9
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2716
Collections
- Tez Koleksiyonu [611]