Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBostan, Sedat
dc.contributor.authorAras, Gözde
dc.date.accessioned2014-07-10T06:44:42Z
dc.date.available2014-07-10T06:44:42Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/26
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=iTkOhwevEenJZ3onUvs52tVnyovrRdlMho4_DqOV9i5U-w5DedvQ0dv6dlTdHfis
dc.descriptionYÖK Tez No: 344601en_US
dc.description.abstractÖrgütler, rekabet avantajı kazanabilmek amacıyla uygulanan personel güçlendirme yönetimi, modern yönetim ve örgüt uygulamaları arasında önemi giderek artan bir yapılanma biçimi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırmada, turizm sektörü içerisinde yer alan otel işletmelerinde personel güçlendirme yaklaşımlarından biri olan güçlendirici liderlik yaklaşımının uygulanma oranı, kemer bölgesinde yer alan beş yıldızlı oteller baz alınarak incelenmiştir. Araştırma iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda, Literatürde yer alan kavramlar açıklanmıştır. İkinci kısımda ise anket çalışmasıyla elde edilen güçlendirici liderlik davranışlarının uygulanma derecesine ilişkin bulgulara yer verilmiştir. Araştırma ölçeği, geçerlilik ve güvenirlilik analizleriyle test edilerek uygunluğu saptanmıştır. Araştırmanın evrenini Antalya ili Kemer ilçesinde bulunan turizm işletme belgesine sahip otuz sekiz tane beş yıldızlı otelin çeşitli departman ve kademelerinde çalışmakta olan müdür, şef ve diğer otel personelleri oluşturmaktadır. Araştırmada toplam on yedi otelin personeli tarafından doldurulmuş 373 adet anket değerlendirilmeye alınmış olup, sonuçlarının değerlendirilmesinde demografik özellikler; sorulan sorular için ise frekans dağılımlarıyla, hipotezlerin test edilmesi amacıyla t testi ve varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır.Araştırma sonrasında Kemer bölgesindeki beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışanlara güçlendirici liderlik davranışları uygulanmış olup bu uygulama sonucunda turizm eğitiminin, ön lisans veya lisans eğitimi almanın, mesleki deneyiminin, kişisel gelişim-mesleki eğitim programlarına katılmanın ve yabancı dil bilgisine sahip olmanın personel güçlendirme açısından oldukça önemli faktörler olduğu ortaya çıkmıştır. Kurumda çalışma süresinin ise personel güçlendirmeye dair herhangi bir etkisinin söz konusu olmadığı anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Personel Güçlendirme, Liderlik, Turizm, Hizmet Sektörü, Otel İşletmeleri.en_US
dc.description.abstractIn order to gain a competitive advantage, organizations are considered as one of the important concepts among with employee empowerment strategy, modern management, and organization applications. In this study, it was researched that to what extent empowering leadership approach which is one of the employee empowerment strategies of the hotel managements in tourism sector was applied in five star hotels in Kemer district. The study consists of two parts. The concepts in the literature review part were explained in accordance with the literature. In the second part, situations related with the application of empowering leadership behaviors were tried to be defined through a questionnaire method. The research scale was tested through validity and reliability tests and found to be suitable. Regarding the population of the study, managers, supervisors, and hotel employees working in 38 five star hotels with a tourism establishment license in Kemer district, Antalya were selected. Concerning the sample of the study, 373 questionnaires gathered from 17 hotels were evaluated; frequency distribution analysis and hypothesis tests ( t test and ANOVA ) were applied for demographic features and other questions in the evaluation of results.As a result of the study, employees of five star hotels in Kemer district were applied empowering leadership behaviors. In addition to this, during the application of empowering leadership behaviors the importance of tourism education, having an associate or bachelor degree, professional experience, participation in personal development-vocational education programs, and a speaking foreign language has become prominent. Also, it was found out that working period has no effect on the empowering process. Keywords: Employee Empowerment, Leadership, Tourism, Service Sector, Hotel Managements.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectBeş yıldızlı otelleren_US
dc.subjectFive star hotelsen_US
dc.subjectGüçlendirmeen_US
dc.subjectEmpowermenten_US
dc.subjectLiderleren_US
dc.subjectLeadersen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectLiderlik modellerien_US
dc.subjectLeadership modelsen_US
dc.subjectOtelleren_US
dc.subjectHotelsen_US
dc.subjectPersonelen_US
dc.subjectPersonnelen_US
dc.subjectPersonel güçlendirmeen_US
dc.subjectPersonnel empowermenten_US
dc.subjectYönetici davranışıen_US
dc.subjectManegerial behavioren_US
dc.subjectYönetimen_US
dc.subjectManagementen_US
dc.subjectPersonel Güçlendirme, Liderlik, Turizm, Hizmet Sektörü, Otel İşletmeleri.en_US
dc.subjectEmployee Empowerment, Leadership, Tourism, Service Sector, Hotel Managements.en_US
dc.titlePersonel güçlendirme yönetiminde güçlendirici liderlik davranışları uygulaması: Kemer bölgesi beş yıldızlı otel işletmeleri örneğien_US
dc.title.alternativeThe application of empowering leadership behaviors in employee empowerment strategy: Sample from five star hotel managements in Kemer districten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorAras, Gözde
dc.identifier.endpage135en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster