Fizik Öğretmenlerinin Laboratuarlara Yönelik Hizmet-İçi İhtiyaçlarının Belirlenmesi
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2005Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Fen laboratuarları fen bilimleri eğitiminde önemli bir rol oynamakta olup, öğrencilerin problem durumuyla karşı karşıya bırakıldığı ve problemin çözümüne yönelik bir dizi faaliyetlere katılarak en üst düzeyde kavramsal öğrenme gerçekleştirdikleri öğrenme ortamları olarak kabul edilmektedir. Bununla birlikte ülkemizdeki okullarda, laboratuarlarda gerçekleştirilen deneysel etkinliklerle üniversite sınavında sorulan sorular arasında tutarlılık olmaması, fen laboratuarlarındaki araç-gereç eksikliği, fen programının içeriğinin konu alanıyla dolu olması vb. gibi sıralanan ve temelde aynı sebeplerle, laboratuar uygulamalarına gereken önemin verilmediği bilinmektedir. Bu çalışma ile liselerde görev yapan fizik öğretmenlerinin laboratuar uygulamalarına zaman ayırmama gerekçeleri, programdaki deneyleri uygulama sürecinde karşılaştıkları problemler ve buna bağlı olarak düzenlenecek bir hizmet içi eğitim kurs programının içeriğinde bulunmasını istedikleri deneylerin isimleri tespit edilmiştir. Çalışmanın örneklemini 2000-2001 eğitim-öğretim yılında Malatya’da düzenlenen bir hizmet içi eğitim kursuna katılan toplam 36 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler; anket, mülakat ve gözlem yöntemleriyle toplanmıştır. Elde edilen verilere dayalı olarak, fizik öğretmenlerinin laboratuar uygulamaları konusunda kendilerini yeterli görmedikleri ve özellikle de üniversite sınavında bu alanda soru sorulmaması nedeniyle başta öğrenciler olmak üzere kendilerinin bile laboratuarlara girmek istemedikleri anlaşılmıştır. Bununla birlikte, öğretmenlerin en fazla fizik III programındaki deneyleri yapmakta zorlandıkları belirlenmiştir. Science laboratories are playing an important role in science education and accepted as learning environments where students are faced with the problematical contexts. However, it is known that laboratory practices are not given much importance in our schools’ based on the same reasons such as; activities done at the laboratories are not consisted with the questions asked at the university examination, lack of material in science laboratories, science program fully oriented with subject matter and etc. It was determined with this study that why physics teachers are not letting time for laboratory practices, which problems they encounter in the process of practicing experiments and related to this, names of the experiments which they want in the content of an in-service course toward laboratories. Sample of the study consisted of 36 physics teachers joined into an in-service course program implemented in Malatya during 2000-2001 terms. Data gathered by using questionnaire, interview and observation methods. Based on the results, it was understood that physics teachers do not see themselves sufficient about laboratory practices, and mostly students and also they do not want to enter into the laboratories because of the fact that university examination do not include laboratory questions. In addition it was also determined that physics teachers are mostly getting difficulty while implementing the experiments in Physics III program.