Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Emel
dc.contributor.authorŞibil, Özlem
dc.date.accessioned2021-11-08T17:56:19Z
dc.date.available2021-11-08T17:56:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmQKgJWV1SJtPq3IpfX4yEIimKh7WdRdbVjOnts3q2fm_
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_ueGxxajkk9qwSUS4WT0FdF4QJu4jFitP6adpQr3ycW6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2614
dc.descriptionYÖK Tez No: 570542en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, mülkiyet özellikleri, mülkiyet görünümü, mülkiyet çevresi ve batıl inanç olmak üzere dört bağımsız değişkenin konut satın alma niyeti üzerindeki etkilerini incelemektir. Çalışmada ayrıca demografik faktörlerin konut satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olup olmadığı da incelenmiştir. Bu çalışmaya ait veriler yüz yüze anket yönteminin ''elden bırakılan anketler'' biçimiyle toplanmıştır. Gümüşhane'de konut satın almak isteyen (serbest meslek, memur, esnaf, işçi, sözleşmeli personel, diğer çalışanlar, emekli ve ev hanımlarından oluşan) tüketicilere 600 anket dağıtılmış olup 522'i analize uygun bulunmuştur. Anket yoluyla toplanan verilerin analizinde Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi (SPSS 22) yazılımı kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin güvenilirlikleri Cronbach Alfa Katsayısı yöntemi ile test edilmiştir. Ölçeklerin geçerliliklerinde ise Faktör Analizi kullanılmıştır. Araştırmada iki örneklem grubu arasında ortalamalar açısından fark olup olmadığını belirlemek amacıyla "t testi" ve ikiden çok örneklem arasında ortalamalar açısından fark olup olmadığını tespit etmek amacıyla "Anova testi" uygulanmıştır. Son olarak araştırma hipotezlerini ölçmek amacıyla Yapısal Eşitlik Modeli kullanılmıştır. Analiz bulgularına göre mülkiyet özellikleri, mülkiyet görünümü, mülkiyet çevresi ve batıl inanç değişkenlerinin konut satın alma niyeti üzerinde olumlu yönde bir etki tespit edilmiştir. Demografik faktörlerin konut satın alma niyeti üzerindeki etkisi incelendiğinde ise cinsiyet, medeni durum, yaş, gelir grupları ve sahip olunan mülk sayısının konut satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olduğu; öğrenim durumu ve mesleğin konut satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olmadığı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of four independent variables on Property Attribute (PA), Property View (PV), Property Surrounding (PS) and Superstition (S) on the intention of buying a house. The study also examined whether demographic factors caused a significant difference in the intention of buying a house. The data of this study were collected by using face to face questionnaire ''by hand'' method. 600 questionnaires were distributed to consumers (self-employment, government official, artificer, worker, contracted personnel, other employees, retired and housewives) who want to buy housing in Gümüşhane and 522 of them were found suitable for analysis. Statistical Package for Social Sciences (SPSS 22) software was used to analyze the data collected through the survey. The reliability of the scales used in the study was tested with Cronbach's Alpha coefficient method. Factor Analysis was used for the validity of the scales. In the study "t Test" was used to determine whether there was a difference between the two sample groups in terms of means and ''Anova test" was used to determine whether there was a difference in means between more than two samples. Finally, Structural Equation Model was used to measure research hypotheses. According to the findings of the analysis, there is a positive effect of Property Attribute, Property View, Property Surrounding and Superstition variables on the intention of buying housing. When the effect of demographic factors on the intention of buying a house is examined, it is seen that gender, marital status, age, income groups and number of properties have a significant difference on the intention of buying a house; it was found that the education level and occupation did not cause a significant difference on the intention of buying housing.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectGümüşhaneen_US
dc.subjectGümüşhaneen_US
dc.subjectKonut pazarlamasıen_US
dc.subjectHousing marketingen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectSatınalmaen_US
dc.subjectPurchasingen_US
dc.subjectSatınalma davranışıen_US
dc.subjectPurchasing behavioren_US
dc.subjectÖlçme-değerlendirmeen_US
dc.subjectMeasurement and evaluationen_US
dc.titleKonut pazarlaması: Gümüşhane ilinde tüketicilerin konut satın alma davranışlarını ölçmeye yönelik bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeHousing market: An application for measuring housing buying behaviors of consumers in Gümüşhaneen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorŞibil, Özlem
dc.identifier.endpage148en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster