Üniversite öğrencilerinde finansal okuryazarlık araştırması: Gümüşhane Üniversitesi örneği
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Finansal okuryazarlık kavramı oldukça yeni bir kavram olmakla birlikte, literatürde üzerinde fikir birliğine varılmış bir tanımı yoktur. Genel olarak finansal okuryazarlık bireylerin finansal hizmet ve ürünlere ilişkin bilgi sahibi olmasını ve bu bilgiler doğrultusunda finansal kararlar alabilmesini ifade etmektedir. Türkiye'de ve dünyada yapılan araştırmalar finansal okuryazarlık oranının oldukça düşük olduğunu göstermektedir. Cude ve diğerleri 2006 yılında üniversite öğrencileri arasında yaptıkları araştırmada öğrencilerin finansal bilgilerinin yetersiz olduğu sonucuna varmışlardır. Lusardi ve Mitchell 2008 yılında yaptıkları çalışmada kadınlar arasında finansal okuryazarlık oranının oldukça düşük olduğunu belirlemişlerdir. Bayram 2010 yılında üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyini araştırdığı tezinde, öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeylerinin oldukça düşük olduğunu ve bu durumun farkında olmadıklarını ortaya çıkarmıştır. Lusardi ve Mitchell 2011 yılında yaptıkları araştırmada kadınların, yaşlıların, azınlıkların ve düşük eğitimli olanların finansal okuryazarlık seviyelerinin düşük olduğunu ileri sürmüşlerdir. Finansal okuryazarlık hakkında Türkiye ve Dünyada pek çok araştırma yapılmıştır. Bu bağlamda Gümüşhane Üniversitesi öğrencileri üzerine yapılacak bir araştırma önemlidir. Üniversite öğrencilerinin kısa bir süre sonra iş hayatına atılacağı ve kendi ekonomik kararlarını kendilerinin vereceği göz önünde bulundurulursa, onların finansal okuryazar olmaları ülke ekonomisi açısından büyük önem arz etmektedir. Finansal kaynaklarını doğru yönetebilen bireyler ülke piyasalarının etkin bir şekilde çalışmasını da sağlayacaktır. Bu da finansal eğitimin henüz çalışma hayatına atılmadan verilmesi ile mümkün olacaktır. The concept of financial literacy is a fairly new concept and there is no consensus in the literature. In general, financial literacy means that individuals have knowledge about financial services and products and can make financial decisions in accordance with this information. Research conducted in Turkey and in the world shows that very low rates of financial literacy. In 2006, Cude et al. Concluded that the financial information of the students was insufficient. In 2008, Lusardi and Mitchell found that the financial literacy rate among women is very low. In his thesis that university students investigated the level of financial literacy in Bayram 2010, the students revealed that their financial literacy levels were quite low and they were not aware of this situation. Lusardi and Mitchell, in their study in 2011, argued that the levels of financial literacy of women, the elderly, minorities and poorly educated people are low. About financial literacy in Turkey and the world it has been much research.In this context, a research on Gümüşhane University students is important. Considering that university students will be thrown into business life shortly and give their own economic decisions, their financial literacy is of great importance for the country's economy. Individuals who can manage their financial resources correctly will also ensure that the markets of the country operate effectively. This will be possible only if financial education is not given to work life.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtVom0LfCMSTqAqwmXRcj9vnL-m5vwDhOQKmeY_AVM2GY2https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_scwcUudPgt9vfZg89mhGKofz4b11R0bJRuuQpmIJykM
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2592
Collections
- Tez Koleksiyonu [611]