Finansal teknoloji kullanıcılarını etkileyen faktörlerin teknoloji kabul modeli ile belirlenmesi
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Finansal Teknoloji, Türkiye' de ve gelişmekte olan diğer ülkelerde olduğu gibi temelleri kısa süre önce atılmaya başlanmış ve hızlı şekilde gelişim göstermektedir. Bu alanın gelişim hızı teknoloji ve finans alanları ile paralel olarak ilerlemektedir. 2015 yılının başlarında yatırımcılar bu alanın pazar payının büyümeye başlandığını saptamıştır. Çünkü Finansal Teknoloji zaman ve maliyet avantajları ile dikkat çekmektedir. Geleneksel bankacılık faaliyetleri ve yine geleneksel yollarla sermaye sağlayan yatırımcılar ile mücadele etmeyi hedefleyen Finansal Teknoloji inovasyon ve teknolojinin bir arada doğru şekilde kullanılması ile ortaya çıkmaktadır. Geleneksel yöntemlerden farklı olarak ulaşılabilecek krediyi daha kolay, daha çabuk ya da daha az maliyetle sağlayabilmektedir. Bu avantajlar, işletmelerin daha hızlı kurulabilmesine, yatırımların daha çabuk hayata geçirilmesine veya iki ülke arasında para transferi maliyetinin azalmasına imkân sağlamaktadır. Küçük, orta ya da büyük ölçekli işletmeler için Finansal Teknoloji, para alışverişini kolaylaştırabilecek, süreçleri hızlandırabilecek, başka bir ülkeden internet üzerinden yapılan işlem sırasında müşterilerini döviz kuru hesaplama zahmetinden kurtarabilecek ve müşterisini memnun edebilecek kolaylıklar sağlayabilmektedir. Sektörün rekabetçi yapısı sonucunda tüketici davranışları da değişmektedir. Tüketiciler Finansal Teknoloji'nin sunduğu hizmetleri, ticari ilişkiye girdiği tüm küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerde de görmek istemektedirler. Ayrıca tüketiciler ister yerel bir banka ile çalışsın, ister global, beklentileri sorunsuz bir mobil deneyim yaşayabilmektir. Çalışmada, Finansal Teknoloji'nin sunmuş olduğu kolaylıkları ve teknolojileri Türkiye'de ki kullanıcılar tarafından hangi ölçüde tercih edildiği ve kullanıcıları etkileyen faktörleri Teknoloji Kabul Modeli ile belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmada hedef kütle olarak Malatya ilinde yer alan finansal teknoloji kullanıcıları dikkate alınmıştır. Örneklem sayısı ilin nüfusu ile orantılı bir şekilde kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Örneklemde yer alan veriler anket yöntemi ile oluşturulmuştur. Örneklem dahilin de elde edilen veri setinin analizinde tanımsal ve yapısal istatistiki analizler uygulanmıştır. Faktörlerin finansal teknoloji kullanım davranışı üzerindeki direkt ve endirekt etkilerini ölçümlemek için yapısal eşitlik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın analizlerinden elde edilen sonuçların, Türkiye pazarının Finansal Teknoloji alanında perspektifini geliştirmesi için çeşitli öneriler ürettiği düşünülmektedir. Bu bağlamda Finansal Teknoloji'yi tercih eden kullanıcıları etkileyen faktörleri ve Finansal Teknoloji'yi tercih edenlerin bu teknolojiyi kullanım düzeyleri belirlenmek istenmektedir. Ülkemizde kullanım düzeyini belirleyerek bu teknolojilerin sunduğu avantaj ve dezavantajları dikkate alarak kurum ve kuruluşlara öneriler geliştirmek hedeflenmektedir. Financial Technology, Turkey basis as well as in other developing countries and has begun to be taken shortly before and has shown rapid growth. The pace of development of this field is progressing in parallel with technology and finance fields. In early 2015, investors found that the market share of this area started to grow. Because Financial Technology draws attention with its time and cost advantages. Financial Technology, which aims to fight traditional banking activities and investors who provide capital through traditional means, comes out with the combination of innovation and technology. Unlike traditional methods, it can provide the loan that can be obtained more easily, more quickly or with less cost. These advantages allow businesses to be established faster, to realize investments more quickly or to reduce the cost of money transfer between the two countries. For small, medium or large enterprises, Financial Technology can provide facilities that can facilitate the exchange of money, speed up processes, save customers from the hassle of calculating foreign exchange rates and satisfy their customers during the transaction made from another country. As a result of the competitive structure of the sector, consumer behavior also changes. Consumers also want to see the services offered by Financial Technology in all small, medium and large-scale businesses with which they have commercial relations. In addition, consumers, whether working with a local bank or global, are able to have a mobile experience without any expectations. In the study, presented by the Financial Technology and technologies that ease the extent to which is preferred by users and users in Turkey is aimed to determine the factors influencing Technology Acceptance Model. Financial technology users in Malatya province were taken into consideration as the target mass. The number of samples was created by using the easy sampling method in proportion to the population of the province. The data in the sample were created by the survey method. Descriptive and structural statistical analyzes were applied in the analysis of the data set obtained from the sample. Structural equation analysis was used to measure the direct and indirect effects of factors on financial technology usage behavior. The results obtained from the analysis of the study, the Turkey market is thought to produce several recommendations for improving the financial perspective in the field of technology. In this context, it is desired to determine the factors affecting users who prefer Financial Technology and those who prefer Financial Technology. It is aimed to develop suggestions for institutions and organizations by determining the level of use in our country, taking into account the advantages and disadvantages offered by these technologies.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1OaehZfoOMz4-Yt_6ZccqA8y3Bf6F8ORXSRSkICXYW_Thttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_jCvNBGVFHWUQlTD1thg6oLE4IFYYAqnChRYUttSd9UM
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2568
Collections
- Tez Koleksiyonu [611]