GSM operatörü tercihinde etkili olan nedenlerin önem düzeylerini belirlemeye yönelik bir analiz
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2015Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Haberleşme sektörünün en büyük alt sektörü olan telekomünikasyon sektöründe meydana gelen teknolojik gelişmeler yayılan bilginin miktarı ve hızının artmasını sağlamıştır. Bu yönüyle sosyal bir faydaya sahip olan telekomünikasyon sektörü ülke ekonomisinin en önemli alt yapı unsurlarından birini oluşturmaktadır. Bu sektörde yaşanan gelişmeler ülke ekonomisinin büyümesinde ve kalkınmasında en önemli bir rol üstlenmektedir. Telekomünikasyon sektöründe mobil işletmeleri en büyük paya sahiptir. Türk mobil piyasasında faaliyet gösteren mobil işletmeler AVEA, TURKCELL, VODAFONE olarak sıralanabilir. Bu çalışmanın amacı Bayburt Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrencilerin GSM operatörü tercihine etki eden faktörleri belirlemektir. Bu amaçla hizmet kalitesi, fiyat, reklam, kapsama alanı, akraba ve yakın çevre faktörleri dikkate alınmış ve bu faktörlerin GSM operatörü tercihindeki etkileri araştırılmıştır. Çalışma sonucunda GSM operatörü tercihinde hizmet kalitesi, fiyat ve kapsama alanı değişkenlerinin anlamlı olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Telekomünikasyon sektörü, GSM operatör tercihi The developments occuring in telecommunication sector the largest sub-sector of communications sector provide that the amount and speed of spreading information have increased. The telecommunication sector having social utility from this ascept forms the one of the most important infrastrucutre elements of a country economy. The developmets in this sector play a vital role in growth and development of a country. Mobile enterprises have the lion's share in telecommunication sector. The mobile enterprises operating in Turkish mobile market are AVEA, TURCELL, VODAFONE. The purpose of this study is to determine the factors affecting the choices of the students studying in Bayburt University. For this purpose, service quality, price, advertisement, coverage area, relatives and immediate environment are taken in consideration and the effects of these factors on operator preference are examined. It follows from the study that service quality, price and coverage area are statistically significance on GSM operator preference. Keywords: Telecommunication sector, GSM operator preference
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEghL6OU-9_OWjn45ukUsFBYZKoVrP4JiPwWwZ0abKuichttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2564
Collections
- Tez Koleksiyonu [611]