Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOkan, Tarhan
dc.contributor.authorİlter, Bayram
dc.date.accessioned2021-11-08T17:56:09Z
dc.date.available2021-11-08T17:56:09Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80OB9i82AuWiqd8bOIIVnEF0xzocprk_vXy8_0hMhAgDg
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2562
dc.descriptionYÖK Tez No: 388942en_US
dc.description.abstractGünümüzde teknolojinin ve bilginin hızlı bir deği?im geçirmesi ile birlikte örgütsel alanda da bir takım geli?meler ya?anmı?tır. Bu geli?melerden biri, örgütün dı?ında geli?en ancak örgütsel eylemlerden bağımsız dü?ünülemeyen kurumsal sosyal sorumluluk kavramıdır. Ba?langıçta "itibar kazanma" ve "pazarlama stratejisi" olarak doğan kurumsal sosyal sorumluluk kavramı bugün yazınsal hayatta geçirdiği dönü?ümler sonrasında i?letmeler ve toplum açısından farklı bir noktaya evrilmi?tir. Ancak bu evrilmeye rağmen kurumsal sosyal sorumluluk yazınını olu?turan çalı?maların önemli bir kısmında kavramın sahip olduğu bu önemin nedenini açıklayıcı çalı?maların yetersiz düzeyde kaldığı gözlenmi?tir. ?lgili yazında belirtildiği üzere bu eksikliğin nedeni, yapılan deği?ik çalı?malarda kurumsal çevrenin ara?tırmacılar tarafından yetersiz düzeyde incelemeye konu olması ve ?imdiye kadar yapılan ara?tırmaların ağırlıklı olarak, finansal performansla ili?kili sorumluluk uygulamalarının yeri üzerine yapılmasıyla ili?kilendirilmi?tir. Çalı?mamız, bu anlamda sosyal sorumluluk uygulamalarını, kurumsal mekanizmalar perspektifinden değerlendirmeye çalı?ması bakımından, söz konusu uygulamaları i?letmenin finansal performanslarını artırmada kullanılan bir araç olma boyutundan çok daha öteye ta?ıyarak, kuramı açıklayıcı önceki çalı?malarda yetersiz düzeyde kalan toplum temelli doğasını açıklamada kuramsal bo?luğun doldurulmasına yardımcı olacağı dü?ünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Kuram, Örgütsel Me?ruiyet, Madenciliken_US
dc.description.abstractToday, with the advent of technology and knowledge undergo a change, there have been a number of developments in the organizational field. One of these developments, emerging out of the organization, but the concept of corporate social responsibility can not be considered independent of the organizational action. Initially "Reputation win" and "marketing strategy" as the nature of the concept of corporate social responsibility today has evolved to a different point in terms of business and society in the literary life after its transformations. However, with the concept that a significant portion of the work constitutes the text of corporate social responsibility has been observed that the importance of why the descriptive study of the remains inadequate. The reason for this lack of institutional environment by researchers in studies of predominantly be subject to examination and so far insufficient research, are from applications built on the location of the financial performance related responsibilities. Our work, in this sense of social responsibility practices, institutional mechanisms to the operation of the evaluation from the perspective of a car that size used to improve the financial performance of the company mentioned applications by moving far beyond, the theory of explanatory theoretical gap in the description of the nature-based insufficient remaining population in previous studies would help filling are considered. Keywords: Corporate Social Responsibility, Institutional Theory, Organizational Legitimacy, Miningen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectKurumsal sosyal sorumluluken_US
dc.subjectCorporate social responsibilityen_US
dc.subjectMaden işletmelerien_US
dc.subjectMining enterprisesen_US
dc.subjectMadenciliken_US
dc.subjectMiningen_US
dc.subjectMeşruiyeten_US
dc.subjectLegitimacyen_US
dc.subjectSosyal sorumluluken_US
dc.subjectSocial responsibilityen_US
dc.subjectKurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Kuram, Örgütsel Me?ruiyet, Madenciliken_US
dc.subjectCorporate Social Responsibility, Institutional Theory, Organizational Legitimacy, Miningen_US
dc.titleMeşruiyet aracı olarak kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları: Koza Maden İşletmesi örneğien_US
dc.title.alternativeOrganizational legitimacy corporate social responsibility as a tool for application: Koza Mineral exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorİlter, Bayram
dc.identifier.endpage190en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster