Türkiye'de spor markası yaratmak: Taraftarların Türk futbol takımlarının markalaşmasına yönelik tutumları üzerine bir araştırma
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Günümüzde markaların yarattıkları ekonomik değerler, birçok ülkenin ekonomik büyüklüklerini geride bırakmış durumdadır. Bu nedenle, ülkeler uluslararası arenada varlıklarını sürdürebilmek ve etkin güç olabilmek için güçlü markalara sahip olma gayreti içerisine girmişlerdir. Bu çerçevede dünyada hemen hemen her sektörde bir markalaşma çabasının ortaya çıktığı görülmektedir. Bu sektörlerden en göze çarpanlarından birisi de spor dünyasıdır. Spor dünyasının özellikle de futbol sektörünün yarattığı ekonomik değer, bir eğlence olan bu faaliyetlerin bir anda endüstrileşmesine neden olmuştur. Dünyadaki birçok ülke özellikle futbol takımları ve futbolcular üzerinden elde ettikleri marka değerleriyle önemli bir ekonomik girdi sağlamaktadırlar. Tüm bu gerçekler ışığında bu çalışmada, Türkiye'de spor markası yaratma konusunun tartışılması önem arz etmektedir. Özellikle futbol sektörü üzerinde yürütülen tartışmada, bu anlamda markalaşmanın en önemli ayaklarından birisi olan taraftarlar odak noktası olarak ele alınmıştır. Taraftarların Türk futbol takımlarının markalaşmasına yönelik tutumlarının araştırıldığı bu çalışmayla Türkiye'de spor markası yaratılıp yaratılamayacağı, bu konuda taraftarların nasıl bir tutuma sahip olduğu konularının aydınlatılması amaçlanmaktadır. Bu çalışmanın evrenini futbol taraftarları örneklemini ise rastlantısal olarak seçilen 542 futbol taraftarı oluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda katılımcılardan anket yolu (Survey) ile 01.05.2019-01.08.2019 tarihleri arasında veriler toplanmış ve istatistiki analizler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Veri tabanının oluşturulmasında ve analiz safhasında yapılan tüm istatistiksel işlemler bilgisayar ortamında gerçekleştirilerek, verilerin analizinde; faktör analizi, basıklık ve çarpıklık analizi, t- testi, one way anova ve frekans analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; taraftarların futbol kulüplerinin markalaşmasına yönelik tutumlarının değişkenlere göre farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Nowadays, the economical values created by brands vastly surpass the economic growth of many countries. That is why many countries try to get influential brands in an attempt to continue their existence in an international level and become a force to be reckoned with. From this perspective, almost in all the sectors around the globe, there is a struggle for becoming a brand. One of the most prominent among them is the world of sport. The economical values created by the world of sport, especially by the football, caused what once was an entertainment to turn into an industrialized event. Many countries around the globe gain an undeniable economic income through the brand values they acquired from football teams and players. In the light of all these troths, in this thesis, the discussion of creating a sport brand in Turkey requires upmost attention. Especially in this discussion on football sector, as one of the most important footholds of becoming brands, the fans are the primary focus. With this thesis of getting the fans' attitude towards Turkish teams becoming brands, topics on seeing whether the creation of a sport brand in Turkey is possible or not and getting fans' point of view on the matter will be revealed. This thesis's nature consist of football fans while the sample of it consists random-picked 542 football fans. A quantitative study method is used. In this scope, data is collected between 01.05.2019 – 01.08.2019 via surveys and those statistical analyses are synthesized with SPSS 22.0 package program. Making of all the statistical processes during the construction of database and analysis phase are done on computer. Factor analysis, kurtsosis - skewness analysis, t-test, one way anova and frequency analysis is used in the analysis of the data. According to the findings, it shows that the fans' attitudes towards football clubs' becoming brands differ depending on the variables.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBu_c0JKVgSSR1AKeLzN2EGxbjoxFQUcza3LAtqnAP02Jhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_gbWKEGGyXhZMNShclFRSd2r0zg4XI5tCm6Zi_kUgDNO
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2477
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [611]