Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCengiz, Sevil
dc.contributor.authorÖzkurt, Salih Süha
dc.date.accessioned2021-11-08T17:55:51Z
dc.date.available2021-11-08T17:55:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBra9GbgKJLhI-gYwCm0fd4fh2XmgB68IP1voVcjGIXXV
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_hTW-bPkGClbeGCs09iuuJ57TJF4sByIOg9aFtImbxMZ
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12440/2455
dc.descriptionYÖK Tez No: 608882en_US
dc.description.abstractÜlkemiz fiziki ve jeopolitik şartlarından dolayı afetlerin oluşumuna açık olduğu görülmektedir. Birçok doğa olayını bünyesinde barındıran ülkemizde; bu olaylarının afete dönüşmesini engellemek adına bir takım önleme yöntemleri geliştirilmektedir. Bilinen en etkili önlem yöntem eğitimdir. Bu çalışmada doğa olaylarından çığın afete dönüşmesini önlemede eğitimin rolü incelenmeye çalışılmıştır. Müfredatında çığ konusunda afetlere yönelik eğitimlerin yer aldığı İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Alanı öğrencilerine ve müfredatında bu eğitim olmayan Turizm ve otelcilik lisesi öğrencilerine çığ ile ilgili neler bildiğini ölçmeye yaran bir anket uygulanmış ve anketin ardından araştırma kapsamında eğitim verilmiştir. Aynı anket verilen eğitimin sonucunda tekrar yapılmıştır. Anketlerin veri girişleri SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anketlerden beklenen bulgu; eğitim aldıktan sonra yapılan ankette başarı yüzdesi artarak eğitimin çığ bilgi düzeyini arttırdığını göstermektir.en_US
dc.description.abstractWhen the physical and geopolitical conditions of our country are evaluated, it is seen that it is preparing the ground for disasters. Our country which hosts many natural events; In order to prevent these natural events from transforming into disaster, many measures are being developed.. Education is the most effective precautionary method known and in this study it is tried to examine the role of education in preventing the transformation of natural phenomena into disaster. A questionnaire to measure the knowledge of external avalanches from the courses taken for disasters to the students of the Department of Fire and Fire Safety, which includes the curriculum for disaster-related disasters, Tourism and hospitality high school students were given a questionnaire based on the measurement of disaster information that was not in their curriculum, and then the training was given within the scope of the research.. The same survey was repeated as a result of the given training. Data entry of the questionnaires was analyzed using SPSS program. The expected findings from the surveys; to increase the percentage of success in the survey after trainingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGümüşhane Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAcil durum yönetimien_US
dc.subjectEmergency managementen_US
dc.titleAfetlerde çığ eğitimi Bursa ili örneğien_US
dc.title.alternativeAvalanche training in disasters Bursa province caseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afet Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.contributor.institutionauthorÖzkurt, Salih Süha
dc.identifier.endpage101en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster