Afetlerde çığ eğitimi Bursa ili örneği
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Ülkemiz fiziki ve jeopolitik şartlarından dolayı afetlerin oluşumuna açık olduğu görülmektedir. Birçok doğa olayını bünyesinde barındıran ülkemizde; bu olaylarının afete dönüşmesini engellemek adına bir takım önleme yöntemleri geliştirilmektedir. Bilinen en etkili önlem yöntem eğitimdir. Bu çalışmada doğa olaylarından çığın afete dönüşmesini önlemede eğitimin rolü incelenmeye çalışılmıştır. Müfredatında çığ konusunda afetlere yönelik eğitimlerin yer aldığı İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği Alanı öğrencilerine ve müfredatında bu eğitim olmayan Turizm ve otelcilik lisesi öğrencilerine çığ ile ilgili neler bildiğini ölçmeye yaran bir anket uygulanmış ve anketin ardından araştırma kapsamında eğitim verilmiştir. Aynı anket verilen eğitimin sonucunda tekrar yapılmıştır. Anketlerin veri girişleri SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anketlerden beklenen bulgu; eğitim aldıktan sonra yapılan ankette başarı yüzdesi artarak eğitimin çığ bilgi düzeyini arttırdığını göstermektir. When the physical and geopolitical conditions of our country are evaluated, it is seen that it is preparing the ground for disasters. Our country which hosts many natural events; In order to prevent these natural events from transforming into disaster, many measures are being developed.. Education is the most effective precautionary method known and in this study it is tried to examine the role of education in preventing the transformation of natural phenomena into disaster. A questionnaire to measure the knowledge of external avalanches from the courses taken for disasters to the students of the Department of Fire and Fire Safety, which includes the curriculum for disaster-related disasters, Tourism and hospitality high school students were given a questionnaire based on the measurement of disaster information that was not in their curriculum, and then the training was given within the scope of the research.. The same survey was repeated as a result of the given training. Data entry of the questionnaires was analyzed using SPSS program. The expected findings from the surveys; to increase the percentage of success in the survey after training
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBra9GbgKJLhI-gYwCm0fd4fh2XmgB68IP1voVcjGIXXVhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_hTW-bPkGClbeGCs09iuuJ57TJF4sByIOg9aFtImbxMZ
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2455
Collections
- Tez Koleksiyonu [611]