Afetlerde hassas gruplarda yer alan 0-8 yaş aralığındaki çocuklara ilk müdahalede bulunacak anaokulu ve ilkokul öğretmenlerinin afet ve pediatrik ilk yardım bilgi tutum ve düzeyleri: Gümüşhane ili örneği
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Access
info:eu-repo/semantics/openAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Mevcut koşullar afetlerin ne zaman ve ne şekilde oluşacağı konusunda insanlara net bir bilgi sağlamamaktadır. Bu yüzden afetlerin meydana geliş saati eğitim saatlerine denk gelebilir. Eğitim saatleri içerisinde meydana gelen afetler özellikle içerisinde hassas grupta yer alan çocukların yer aldığı öğretmen ve öğrencilerin zarar görmesine neden olabilir. Afetler ve sonucunda ortaya çıkabilecek kaos ortamı nedeniyle kasıtlı ya da kasıtsız kazalara bağlı pediatrik acil durum olayları yaşanabilir. Özellikle afetlerde hassas grupta yer alan çocukların vücut yapıları yetişkinlere göre farklı ve hassas olduğundan dolayı ciddi yaralanmalar yaşayabilirler. Araştırma kapsamında afet tanımı ve türlerine, afetlerde hassas gruplarda yer alan çocuklar, afetlerde okul yönetimi ve öğretmenlerin sorumluluğu, yaşanabilecek kazalar ile bu kazalara uygulanılacak pediatrik ilk yardım ve müdahaleleri ile ilgili genel bir literatür araştırmasına yer verilmiştir. Araştırma kapsamında çocukların vakitlerinin büyük bir çoğunluğunu geçirdikleri anaokulu ve ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin afet bilgisi için 15 sorudan oluşan, pediatrik ilk yardım bilgisi için 35 sorudan oluşan, duygu durumlarını ölçmeye yönelik ise 7 sorudan oluşan duygu tutum ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Gümüşhane il merkezi ve ilçelerinde görev yapan 119 anaokulu ve ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda toplanan veriler analiz edilerek, sonuçlarına yer verilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda genel bir değerlendirme yapılarak, afet ve pediatrik ilk yardım bilgisinin önemine dikkat çekilmiştir. Anahtar Kelimeler: Afet, Kazalar, Pediatrik İlk Yardım, Anaokulu ve İlkokulu Öğretmenleri Current conditions do not provide clear information to people about when and how disasters will occur. Therefore, the time of occurrence of disasters may coincide with training hours. Disasters that occur during school hours can cause damage to teachers and students, especially children in the vulnerable group. Pediatric emergency events may occur due to intentional or unintentional accidents due to disasters and the resulting chaos environment. Children in the vulnerable group, especially in disasters, may experience serious injuries because their body structures are different and sensitive compared to adults. Within the scope of the research, the teachers working in kindergartens and primary schools where children spend most of their time; Emotion attitude scale consisting of 15 questions for disaster information, 35 questions for pediatric first aid information and 7 questions for measuring emotional states was used as data collection tool. The sample of the study consists of 119 kindergarten and primary school teachers working in Gümüşhane city center and districts. The data collected as a result of the research are analyzed and the results are included. In line with these results, a general evaluation was made and the importance of disaster and pediatric first aid information was highlighted. Keywords: Disaster, Accidents, Pediatric First Aid, Kindergarten and Primary School Teachers
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs2TOsBrAjX54fvYTJ5K6E6aBW0zQD6c0K5001SGv4Y7whttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_kfQ5AIAKUR7lmHFGb3IFbNoaq6P1YjDJeV41qys4Rdh
https://hdl.handle.net/20.500.12440/2433
Collections
- Tez Koleksiyonu [611]