Öğretmen Adaylarını Yirmi birinci Yüzyıl Becerilerinin Belirlenmesi
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Özet: Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının 21. Yüzyıl becerilerini belirlemektir. Bu kapsamda nicel araştırma yöntemleri kapsamında olan tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemi kapsamında olan uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Çevik ve Şentürk (2019) tarafından geliştirilmiş çok boyutlu 21. Yüzyıl becerileri ölçeği kullanılmıştır. Ölçek toplam 41 madde ve 5 alt boyuttan oluşmaktadır. Elde edilen verilerin analizini yapmak için ilk önce normalliğin sınanması amacıyla Kolmogrov Smirnov testi yapılmış ve verilerin normal dağılım gösterdiği belirlenmiştir. Daha sonra ise parametrik testlerden t-testi ve ANOVA kullanılarak analizler yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda matematik ve fen bilgisi öğretmen adayları ile sınıf ve okul öncesi öğretmen adayların 21. Yüzyıl becerileri arasında anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Erkek öğretmen adaylarının kadın öğretmen adaylarına göre, fen bilgisi öğretmen adayları diğer öğretmen adaylarına göre 21. Yüzyıl becerileri ortalamalarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: öğretmen adayları, 21. Yüzyıl becerileri, çok boyutlu 21. Yüzyıl becerileri