İletişim Fakültesi: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 118
-
The Culture of Living on Screen and the Audience-Human as Screenshot
(MARMARA UNIV, FAC COMMUNICATION, 2023)This paper asserts the idea that everyday life is screened while screens are humanised. As a matter of fact, the screens, which once consisted of detached mechanisms limited to certain places and positioned "in front" of ... -
Chingiz Aitmatov's grand narrative
(IGI Global, 2021)Beyond political and cultural criticisms, grand narratives have the authority to disclose real facts. This authority is most effective in the field of culture. Grand narratives are the universal presentation of local ... -
A Sociological Criticism of the Global Health Discourse: The Pandemic as a Metaphor of Contemporary Culture
(Journal Citation Reports, 2021)This article argues that a clear correlation exists between disease and the prevailing social functioning. In this respect, every disease can be seen as a metaphor for the age and society in which it emerges. In other ... -
Parfüm Reklamlarında Kadın ve Erkeklerin Cinsel Obje Olarak Kullanımı Üzerine Bir Araştırma
(MAYIS 2019)ünümüz rekabet koşullarında firmalar tarafından ürünlerine ilişkin farkındalık yaratma çabasının bir uzantısı olarak başvurulan reklamlar, tüketicileri etkileme ve ikna etme araçlarının başında gelmektedir. ... -
SOSYAL MEDYANIN KURUMSAL İNOVASYON İÇİN KİTLE KAYNAK OLARAK KULLANIMI
(2014-05-05)Bir kurumun ekosisteminde yer alan paydaşlarla çok boyutlu ilişki ve iletişim kurması için yeni medya teknik ve araçları, önemli olanaklar sunmaktadır. Kişilerin ve kuruluşların gönüllü olarak katıldıkları sosyal medya ... -
SOSYAL MEDYADA BENLİK İNŞASI SUNUMU VE TÜKETİMİ
(2014-10-16)Benlik kavramı, bireyin toplumda değerli veya onaylanan olma özelliklerinin bütününü içermektedir. Onaylanma durumu, benliğin bir uzantısıdır. Sosyal medya ile bireyler, mevcudun yanı sıra yeni benlikler inşa edebilmektedir. ... -
KOBİLERDE VERİMLİLİĞİ ARTIRMA YOLUNDA ATILAN BİR ADIM SOSYAL SERMAYE
(2011-10-21)Son yıllarda yoğun şekilde kullanılmaya başlayan “sosyal sermaye” kavramı, günümüzde sıklıkla ekonomi, sosyoloji ve politika bilimleri çerçevesinde tartışılmaktadır. Kavram, özellikle bireyler ve kurumlar arasında iletişim, ... -
Kültürün Habercisi İzler: Elazığ Baskil İlçesine Dair Geleneksel İletişim Örnekleri
(2020-04-16)Çeşitli duygu, düşünce, bilgi paylaşımı gereksinimiyle insanları bir araya getiren iletişim, sürecinin devamlılığına katkı veren birtakım öğelerle ilişkilidir. Bunlardan biri olan kültür, toplumların yaşam şekillerine ... -
SAĞLIK PERSONELİ VE HASTA İLETİŞİMİ: OCAK 2019’DAN GÜNÜMÜZE MEVCUT ÇALIŞMALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME
(2019)Sağlık alanında sağlık personelleri-hasta arasındaki iletişimi tanımlayan, etkileyen bir çalışma alanıdır, hasta iletişimi. Bu çalışma alanı adı altında hastaya olan yaklaşım, sağlık personeli-hasta arasında kurulan iletişim ... -
Diyalojik İletişim Teorisinin Temel İlkeleri Kapsamında E-Ticaret Şirketlerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesi
(2019)Teknolojinin gelişmesiyle birlikte kurumlar da kendi varlıklarını hedef kitlelere tanıtmak ve hedef kitlelerini tanımak için interneti bir diyalog aracı olarak kullanmaya başlamıştır. Böylelikle diyalojik iletişimin de ... -
KULLANIMLAR VE DOYUMLAR YAKLAŞIMI BAĞLAMINDA X KUŞAĞININ SOSYAL MEDYA KULLANIMI: WHATSAPP ÖRNEĞİ
(2019-12)İnsanlığın var oluşundan itibaren sürdürülen iletişimin temelinde istek ve gereksinimler yatmaktadır. İletişim ihtiyaçlarının giderilmesi noktasında insanların günümüz teknolojilerinde yaşanan gelişmelerden etkilendiği ... -
GIDA SEKTÖRÜNDE ULUSAL ALANDA HİZMET VEREN MARKALARIN FACEBOOK PAYLAŞIMLARINA YÖNELİK TÜKETİCİLERDEN GELEN YORUMLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME
(2019-12)Marka; müşterilere karşı ürün veya hizmetin kimlik, kişilik, imaj, güven gibi unsurların birlikte sunulmasıyla oluşmaktadır. “Marka olmak” tüketici zihninde adeta ete kemiğe bürünmek anlamına gelmektedir. Artan rekabet ... -
Tüketim Toplumunda Sağlıklı Yaşamın Popüler Hale Gelmesi İle Şekillenen Yeni Tüketim Biçimleri
(2019)Tüketim toplumunda bireylerin ulaşmayı hedefledikleri, arzuladıkları görünümler daima sahip olmadıkları “öteki” bedenlerdir. Bireyler, tüketim kültürü ile bir nesne haline dönüştürülen ve sunulan bedenleri medyada var olma ... -
Sosyal Medyada Çocuk Mahremiyeti: Annelerin Mahremiyet Algısı Üzerine Bir Araştırma
(Çizgi Kitabevi, 2019-03)[Abstract Not Available] -
KARAÇAY-MALKAR TÜRKLERİNDE EVLİLİK GELENEĞİ
(USBK INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES SYMPOSIUM, 2019)[Abstract Not Available] -
Social Media Usage of Brands during the CoupAttempt: A Study on Twitter during July 15th 2016 in Turkey
(Megatrends and Media2018: Reality Media Bubbles, 2018)[Abstract Not Available] -
Yüksek Lisans Öğrencilerinin Sosyal Medyada Mahremiyet Algısı: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Örneği
(2018)Mahremiyet, insanların temel ihtiyaçlarından biridir. “Kişisel gizlilik” anlamı taşıyan mahremiyet, gerek toplumlar gerekse insanlar için oldukça önemli olan sosyokültürel bir olgudur. Telgrafla başlayan, radyo ve televizyonla ... -
2016 Yılında Yaşanan Terör Olaylarının Mizah Dergilerine Yansıması
(2017)Karikatür ve siyaset, basın tarihi boyunca yakın ilişki içinde olmuştur. Dönemin siyasi yapısı, o dönemde yaşanan siyasi ya da siyasi olaylara bağlı olarak gelişen toplumsal olaylar, siyasi aktörler, karikatürlerde ve mizah ... -
SOMA MADEN FACİASI KARİKATÜRLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SALİH MEMECAN, MEHMET ÇAĞÇAĞ, OSMAN TURHAN VE BEHİÇ AK ÖRNEKLERİ
(Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi e-gifder, 2015-09)Karikatür kavramı, literatürde birbirinden farklı şekillerde tanımlanmaktadır. Bu tanımların yaygın olanı, çizgiyle mizah yapma sanatıdır. Karikatür bir durumun özünü oluşturmakta, evrenseli hedefleyen ve gerçekliğin ... -
Althusser’in İdeoloji Kavramı Bağlamında “Operasyon Argo” Filminin Analizi1
(The Journal of International Scientific Researches, 2016-11-15)[Abstract Not Available]