Browsing by Author "Diker, Ersin"
Now showing items 1-20 of 20
-
Akademisyenlerin Instagram Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma
Diker, Ersin; Tamer Gencer, Zekiye (AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 2019)People gain experiences and practices with social media tools and new communication technologies which make progrress in digital era. Instagram as a social media tool which has a rich and a different visual structure ... -
Aspect-Based Sentiment Analysis on Social Media Comments (Twitter) : The Attributes of Service Robots in the Hotel and Restaurant Industry
Acar, Ayşegül; Türten, Burak; Diker, Ersin (Routledge, 2024)Service robots are becoming more prevalent in the service industry, yet the impact they have on customer experiences is not well-documented. This study identified consumer emotions toward service robots in hotels and ... -
Bir Halkla İlişkiler Alanı Olarak Sponsorluk
Diker, Ersin; Aksoy, Fatih (Eğitim Yayınevi, 2019)[Abstract Not Available] -
CORPORATE REPUTATION MANAGEMENT AND SOCIAL MEDIA: AN ANALYSIS ON FACEBOOK ACCOUNTS OF THE MOST VALUABLE 5 BRANDS IN TURKEY
Altunbaş, Hüseyin; Diker, Ersin (2015)Günümüz rekabetçi ortamında markalar rakiplerinden farklılaşmak, iç ve dış paydaşlarının güven ve saygınlığını kazanmak için kurumsal itibarlarını yönetmeye ihtiyaç duymaktadırlar. Değişen ve gelişen bilgi iletişim ... -
Covid-19 Sürecinde Depresyon, Stres, Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ve Zorlayıcı Sosyal Medya Kullanımı Arasındaki İlişkiler
Çelik, Fatih; Diker, Ersin (2021)Aralık 2019’da Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan yeni tip Koronavirüs (Covid-19) hızlı bir şekilde dünyanın birçok yerine yayılmış ve binlerce kişinin yaşamını yitirmesine yol açmıştır. Bu virüsün fiziksel ve biyolojik ... -
Diderot etkisi bağlamında reklamlardaki sembolik tüketimin anlamlandırılması: Televizyon reklamları üzerine bir inceleme
Kara, Şeyma (Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Bu tez çalışmasında çağımızın tüketim çılgınlığını ve ihtiyacımız olmayanı satın aldığımızı açıklayan Diderot etkisi, sembolik tüketim kavramıyla pekiştirilerek, amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenen Türkiye'deki televizyon ... -
Dijital reklamcılıkta yeniden pazarlamanın (remarketing) satın alma niyeti üzerindeki rolü: Z kuşağı üzerine bir araştırma
Akça, Zeynep Karasu (Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Dijitalleşmenin getirisi yeni pazar uygulamaları beraberinde yeni reklam uygulamalarını da getirmektedir. Sürekli bilgi, belge, reklam akışının söz konusu olduğu bu dijital iklimde rekabet edebilme şartları oldukça ... -
HALKLA İLİŞKİLER ALGISI VE MARKA İTİBARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN YAPISAL
Diker, Ersin; Koçyiğit, Murat (2017)Günümüzün hızla değişen ve farklılaşan rekabet ortamında markalar için halkla ilişkiler algısı ve marka itibarı en önemli bütünleşik pazarlama iletişimi unsurları arasında yer almaktadır. Markalar, tüketicilerin zihninde ... -
HALKLA İLİŞKİLER ALGISI VE MARKA İTİBARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN YAPISAL EŞİTLİK MODELİ İLE İNCELENMESİ
Diker, Ersin; Koçyiğit, Murat (Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2017)[Abstract Not Available] -
THE IMPACT OF BALLOT PAPER DESIGN ON VOTER CHOICE: THE CASE OF 2011 DEPUTY GENERAL ELECTIONS IN TURKEY
Diker, Ersin; Güllüpunar, Hasan; Aslan, Ş. Emre (2013-01)Voters’ choices are influenced by many factors. It is possible to say that one of these factors are ballot papers. Quite a few researches conducted in various parts of the world have revealed this impact. Some studies have ... -
İLETİŞİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN CEP TELEFONU MARKALARINA YÖNELİK İMAJ ALGISI: NOKIA VE SAMSUNG ÖRNEĞİ
Diker, Ersin; Özüpek, M. Nejat (2013-01)Marka, ürün ve hizmetleri rakiplerinden farklılaştırarak ayırt etmeyi sağlayan en önemli öğelerden birisidir. Marka imajı ise, tüketicide markaya ait izlenimlerin bütünüdür ya da algılanan gerçektir. Üniversite ... -
Kamu kurumlarının kriz yönetimi becerileri: Samsun Büyükşehir Belediyesi çalışanlarına yönelik bir araştırma
Özarslan, Caner (Gümüşhane Üniversitesi, 2019)Son dönemlerde yaşanılan krizler, kurumları etkilemekte ya da yaşamlarını sonlandırmaktadır. Ortaya çıkan krizler sadece kurumu değil çalışanlarını da etkilemektedir. Krizlere karşı uygulanacak etkili yöntemler sayesinde ... -
Kent İmajının Sosyo-Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi: Konya Mevlana Müzesi Ziyaretçileri Üzerinde Bir Araştırma
Koçyiğit, Murat; Diker, Ersin (2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı, Konya’yı ziyaret eden yerli turistlerin kent imajı ile ilgili algılamalarını tespit ederek, sosyo-demografik değişkenlere göre Konya kent imajının anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ... -
NEW COMMUNICATION TECHNOLOGIES AND CHANGING CONSUMPTION STRUCTURE: A RESEARCH ON UNIVERSITY STUDENTS
Diker, Ersin; Tamer Gencer, Zekiye (12th International Symposium Communication in the Millennium, CIM 2014, e-book, 2014)Today, because of the developments in mass communication and information technologies, a number of changes in consumption habits of people have seen. The borders between countries has not gone with globalization and the ... -
OY VERME YAKLAŞIMLARI BAĞLAMINDA ADAY MERKEZLİ SEÇMEN TERCİHİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA
Diker, Ersin; Güllüpunar, Hasan; Aslan, Ş. Emre (AKADEMİK BAKIŞ DERGİSİ, 2013)Sosyolojik, ideolojik ve rasyonel tercih yaklaşımları seçmenin oy verme davranışındaki önemli etkenlerdendir. Seçmenler tercihlerini yaparken ya içinde bulunduğu toplumsal etmenin etkisinde kalarak, ya sahip olduğu siyasal ... -
REKLAM AJANSI ÇALIŞANLARININ ETİĞE İLİŞKİN TUTUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Aslan, Emre Ş.; Diker, Ersin (II. MEDYA VE ETİK SEMPOZYUMU"Medya - Kültür İlişkisinde Etik", 2012)Günümüzde, etik konusunun en fazla dile getirildiği ve üzerinde tartışıldığı alanlardan birisi reklamcılık sektörüdür. Reklamcılık sektöründe gerçekleştirilen her bir faaliyet bir şekilde etikle ilişkilendirilerek ele ... -
The role of brand identity, brand lifestyle congruence, and brand satisfaction on repurchase intention: a multi-group structural equation model
Acar, Ayşegül; Büyükdağ, Naci; Türten, Burak; Diker, Ersin; Çalışır, Gülsüm (Springer Nature, December 2)This study investigated the relationship between brand identity, brand lifestyle congruence, brand satisfaction, and repurchase intention. In addition, this study examined how the primary reference group’s family and ... -
Sosyal medya reklamlarına yönelik algılanan değerlerin marka beğenisi üzerindeki etkisi: Genç tüketiciler üzerine bir araştırma
Öcal, Sevil (Gümüşhane Üniversitesi, 2021)Tüketiciler ve işletmeler için sosyal medya pazarlaması vazgeçilmez bir hal almıştır. İşletmeler, sahip oldukları markaları tüketicilere ulaştırmada zaman ve mekan bakımından en hızlı ve ekonomik olması sebebiyle, pazarlama ... -
Tüketicilerin YouTube Reklamlarına Yönelik Tutumlarının Satın Alma Davranışı Üzerindeki Etkisi
Diker, Ersin (2021)Bu çalışmanın amacı, sosyal medya platformu olan YouTube’ta yayınlanan reklamlara ilişkin tüketici tutumlarını etkileyen faktörlerin satın alma davranışı üzerine olan etkisini belirlemektir. Çalışmada, sosyal medya ve ...