Bölüm "Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü" İşletme Bölümü Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 43, listelenen: 21-40
-
Muhasebe Bürolarından Algılanan Hizmet Kalitesi ve Mükelleflerin Tatmin Düzeyine Yönelik Yapısal Bir Model Önerisi - 1
(Muhasebe ve Finansman Dergisi, 2006)Bu çalışmada hizmet kalitesi, hizmet kalite boyutları, hizmet kalitesinin ölçüm araçları ve hizmet kalitesi ile muhasebe bürolarının arasındaki ilişki incelenmiştir. Sonuç olarak muhasebe bürolarının çağdaş pazarlama ... -
Muhasebe Bürolarından Algılanan Hizmet Kalitesi ve Mükelleflerin Tatmin Düzeyine Yönelik Yapısal Bir Model Önerisi - 2
(Muhasebe ve Finansman Dergisi, 2006)Bu araştırmanın amacı muhasebe bürolarının kalite geliştirme çabalarında önemli olan kalite boyutlarının önem derecesini ve bir bütün olarak algılanan kalitenin müşteri memnuniyetine etkisini gösteren bir model geliştirmek ... -
Muhasebe Mesleğinin Tercih Edilmesinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Çalışması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği
(Muhasebe ve Denetime Bakış, 2005)Bu çalışmanın amacı muhasebe mesleğinin seçiminde rol oynayan kişisel etkenleri ve mesleğin kendi özelliğin den kaynaklanan faktörleri belirlemek ve muhasebe mesleğinin seçiminde etkili olan demografik değişkenleri ortaya ... -
Multi-criteria evaluation of medical waste management process under intuitionistic fuzzy environment: A case study on hospitals in Turkey
(Elsevier Ltd, 2022)Waste management has come to the fore in the whole world with the increasing impact of the Covid-19 pandemic along with concerns about human health, environmental threats, and socio-economic factors, etc. Medical waste is ... -
A multi-stage decision making model for determining a suitable innovation structure using an open innovation approach
(Elsevier Inc, 2022)This study seeks to form an end-to-end analysis of Open Innovation stages, developing a three-part consecutive multi-stage decision making model for a suitable innovation structure by linking the processes used to determine ... -
A multi-stage decision making model for determining a suitable innovation structure using an open innovation approach
(ELSEVIER, 2022)This study seeks to form an end-to-end analysis of Open Innovation stages, developing a three-part consecutive multi-stage decision making model for a suitable innovation structure by linking the processes used to determine ... -
Para Sevgisinin Vergi Ahlakı Üstündeki Etkisi
(Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 2009)Amaç: Bu araştırmanın amacı para sevgisinin vergi ahlakı üzerindeki etkisini belirlemektir. Metodoloji/Yaklaşım: Para sevgisinin vergi ahlakı üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla Giresun ilinde faaliyet gösteren ... -
PARTICIPATION BANKS’ CONTRIBUTION TO THE ECONOMY: THE CASE OF TURKEY
(2014-08-01)Participation Banking growing with a rising trend in the world, has become a major role in financial market. Participation banks aim to survive with the least damage by marketing derivative products rather than taking ... -
The relationship between banks' credit quality, credit growth and social capital: evidence from Turkish banking sector
(ROUTLEDGE JOURNALS, 2022)The aim of this study is to empirically examine the relationship between credit growth, credit quality and social capital of all commercial banks operating in Turkey for a period of twelve years between 2007 and 2018 on ... -
Scrutinizing blockchain applicability in sustainable supply chains through an integrated fuzzy multi-criteria decision making framework
(Elsevier, 2022)Sustainability has become increasingly important over the last three decades and has proven to be a key enabler for constructing resilient supply chains. Customers who want their products to be authenticated for sustainability ... -
Scrutinizing blockchain applicability in sustainable supply chains through an integrated fuzzy multi-criteria decision making framework
(ELSEVIER, 2022)Sustainability has become increasingly important over the last three decades and has proven to be a key enabler for constructing resilient supply chains. Customers who want their products to be authenticated for sustainability ... -
Social Capital Measurement in Turkiye: Creating an Index by Province
(ISTANBUL UNIV, 2022)The aim of the study is to create a social capital index on the basis of 81 provinces covering the years between 2007-2018 in Turkiye. While creating the social capital index, the method of creating the social capital index ... -
A Study on The Recycling Practices and The Reasons of The Increase in Domestic Wastes in Turkey
(International Journal of Social and Economic Sciences, 2014)Abstract Recycling is the re-processing activity in which wastes with different characteristics are regained in the economy. Waste management includes the collecting, transportation, recycling, destroying, or storing of ... -
TEKNOLOJİ, ÖRGÜT YAPISI VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(Doğuş Üniversitesi Dergisi, 2009)Bu çalışmanın amacı, teknoloji ve örgüt yapısı arasındaki ilişkilerin örgüt performansını etkileyip etkilemediğinin araştırılmasıdır. Araştırma verileri İstanbul ilinde faaliyet göstermekte olan büyük ölçekli işletmelerin ... -
Toplam Kalite Yönetimi
(Seçkin Yayıncılık, 2013)Giriş Dünyamızda son yüz yılda meydana gelen hızlı değişiklik-lerle birlikte, kalite anlayışı ve kaliteye bakış açısında önemli değişmeler olmuştur. Şüphesiz günümüzde kalite, kullanım, uygunluk ve ilişki gibi geniş bir ... -
Transcultural Marketing for Incremental and Radical Innovation
(IGI Global, 2013-11)As technology continues to drive innovation and impact societies across multiple national boundaries and cultures, new approaches towards marketing products must be created and implemented to be successful in an era of ... -
Tüketicilerin Marka Tercihlerinde Etkili Olan Faktörler le Marka maj ’n n Marka De eri Üzerindeki Etkileri: Trabzon Örne i
(Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010-08)Bu çal mada, tüketicilerin sat nalma davran lar nda etkili olan faktörlerin marka de eri bile enleri üzerindeki etkilerinin ve bu bile enler ile marka imaj n n marka de eri üzerindeki etkileri ve bu etkilerin yönlerinin ... -
Üniversite-Sanayi İşbirliğinin Gelişmesi Önündeki Engellerin AAS Yöntemiyle Belirlenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği
(Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2014-07-18)[Abstract Not Available]